سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراح کلیدواژههای مشکوک برای انتخابات کیست؟ از کلید واژه های جدی

طراح کلیدواژه‌های مشکوک برای انتخابات کیست؟

از کلید واژه های جدیدی که چند ماهیست نقل محافل رسانه ای اصلاح طلبان شده است بوی پروژه‌ای شوم به مشام می رسد، پروژه ای که گویا برای شک و تردید در سلامت انتخابات آینده و آماده کردن افکار عمومی برای القای ابهامات جدید انتخاباتی طراحی شده است. گروه سیاسی مشرق - از کلید واژه های جدیدی که چند ماهیست نقل محافل رسانه ای اصلاح طلبان شده است بوی پروژه‌ای شوم به مشام می رسد. پروژه‌ای شوم که حسین مرعشی چندی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، آن را اینگونه کلید می‌زند:‌ به نظر می‌رسد که انتخابات آینده، انتخاباتی مدیریت شده باشد! در حالی که حدود 5 ماه زمان تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 92 باقیست چهره‌های برجسته جریان اصلاحات در کنار مطرح کردن ابهاماتی جدید پیرامون انتخابات تأکید مکرر دارند بر برگزاری «انتخابات آزاد!»؛ آنها تنها راه برون‌ رفت از وضعیت فعلی جامعه(در شرایط بحرانی!) را برگزاری «انتخابات آزاد» می دانند. - هر چه به زمان رقابت های انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم کلید واژه های جدیدی توسط این جریان مطرح می شود؛ * «انتخابات مدیریت شده» و «انتخابات آزاد» بر همین اساس، پروژه مطرح کردن واژه های ابهام برانگیز انتخاباتی از آنجایی در دستور کار این جریان قرار می گیرد که اصلاح‌طلبان تا کنون از فتنه اعلام برائت علنی و مصرّح نکرده اند و سعی می‌کنند با این بازی کج‌دار و مریز، به گونه‌ای به خود تا انتخابات آتی تنفس مصنوعی بدهند و همچنین فضای انتخاباتی آینده را با نشر واژه های ابهام برانگیز برای اقدامات پیش بینی شده آماده کنند. این اقدامات در حالی صورت می گیرد که جریان اصلاحات در وقایع بعد از انتخابات 88 اصل برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و آن را فاسد نامید اما با این حال برای شرکت در انتخابات 92 برنامه ریزی مجدد کرده و خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 92 آماده می کند! چهره های مطرح اصلاح طلب از طرفی با انکار این مطلب که ما جزو مدعیان تقلب در انتخابات سال 88 نبودیم درخواست حضور در انتخابات را دارند که پس از ادعای تقلب توسط جریان فتنه در انتخابات ریاست جمهوری 88 و اقدامات ضد امنیتی در ایجاد اغتشاش و آشوب هیچ اعلام برائت صریحی از این جریان اعلام نکردند و لکه سیاهی از خود در تاریخ سیاسی کشورمان بر جای گذاشتند و اکنون در حالی که مدت زمان زیادی تا انتخابات آینده باقیست با طرح کلید واژه ابهام برانگیزی همچون "انتخابات آزاد و شفاف" شک و تردید در سلامت انتخابات را به جامعه القا می کنند، تا ادامه پروژه شکست خورده تقلب را در قالبی جدید در انتخابات ریاست جمهوری 92 دنبال کنند. پروژه ای که به گفته موسوی خوئینی ها با طمع کردن برخی از سران جریان اصلاح طلب محکوم به شکست شد، شکستی تلخ که چهره خاکستری اصلاحات آن را اینگونه روایت کرد: اگر در قضایای سال 88 همانند کروبی و موسوی، دندان طمع را میکشیدیم و به جای مذاکرات بی نتیجه، پایدار می ایستادیم! وضع ما اینطور نبود من بارها به آقای انصاری و آقای خاتمی این گلایه را کرده ام که چرا ایستادگی نکردید. * بحرانی جلوه دادن شرایط کنونی و راه حل نجات! نشان دادن وضعیت فعلی کشور در "حالت بحرانی" ، راهبردی است که رسانه های اصلاح طلب اخیراً به شدت بر روی آن مانور داده و اظهار نظرهای متعددی را پیرامون همین موضوع منتشر کردند. جریان اصلاح طلب که بعد از ماجرای فتنه سال 1388 از جانب مردم طرد شد، برای انتخابات ریاست جمهوری 92 عزم جزم کرده تا به این عرصه رقابت ها بیاید و احیاناً کاندیدای مطلوب خود را به مردم معرفی کند. "وضعیت بحرانی"، "شرایط استثنایی"، "نجات ملی" از کلید واژه های صاحب نظران جریان اصلاحات در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 92 است که اخیراً به طور مکرر در رسانه های آنها انتشار پیدا می کند. فعالان و صاحب نظران جریان اصلاحات که علاقه زیادی به بحرانی نشان دادن وضعیت کنونی جامعه دارند، به طور مکرر از کلید واژه های "نجات ملی" و "وحدت ملی" سخن می گویند و در ادامه نیز خود را به عنوان باب نجاتی برای خروج از این بحران معرفی می کنند. البته اصلاح‌طلبان قبل از فتنه سال 88 نیز از واژه "بحران" استفاده می‌کردند. بحرانی که بعدها خود آنها، با کشاندن اوباش به خیابان‌ها عامل آن شدند. مجید انصاری در سال 87 ، در همایشی گفته بود: تمام حسگرها از سوی کارشناسان سیاسی و غیر سیاسی،‌ اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... آژیر خطر را به صدا درآورده‌اند که فاجعه‌ای در راه است! روزنامه اصلاح طلب آرمان روابط عمومی چندی پیش اظهارنظر محسن رهامی را در مدح واژه "اعتدال!" در حوزه سیاسی منتشر کرد و راه خروج از این وضعیت بحرانی! را میانه روی و اعتدال توصیف کرد. "اعتدال"ی که به روایت آنها میدان دادن به اصلاح طلبانی است که راه افراط را بعد از انتخابات سال 88 برگزیدند و با تن ندادن به شکست انتخاباتی، در پازل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 نقش فعال داشته و آشکارا دست به خیانت زدند و در برابر آراء ملت قد علم کردند و ماه ها بر طبل اغتشاش و بلوا کوبیدند. با مروری بر روند اظهارات طیف اطلاح طلبان این روزها کلید واژه "دولت وحدت ملی" در کنار "جامعه بحران زده" در صحبت‌های تمامی اصلاح‌طلبان بروز فراوانی پیدا کرده است و علاوه بر چهره‌هایی مثل منتجب‌نیا، جهانگیری، نجفی، زیباکلام و غیره حتی چهره‌هایی نظیر معادیخواه، حسین موسویان و حسین مرعشی نیز از این کلیدواژه ها یاد کرده‌اند. * و اما کلید واژه نهایی انتخابات 92 القای بروز بحرانی شدید در تاریخ سیاسی کشورمان و همچنین طرح کلیدواژه هایی مانند "وضعیت بحرانی"، "شرایط استثنایی"، "نجات ملی" زمانی به هدف اصلی خود نزدیک تر می شود که کلید واژه «انتخابات آزاد و لاقید» از سوی همان کسانی که مرزبندی روشن و صریحی با مدعیان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را داشتند مطرح می شود! کلید واژه ای که مدت هاست در کنار سایر واژه های ابهام برانگیز در رسانه های اصلاح طلب به طور مکرر مطرح می شود. حال باید دید در پروژه ای که از آن بوی شک، تردید و ابهام به مشام می رسد و در حال حاضر نقل محافل چهره ها و رسانه های اصلاح طلب شده است به کجا ختم خواهد شد. آیا فرجام این پروژه ی شوم همان القای «انتخابات مدیریت شده»ای است که حسین مرعشی چندی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، از آن پرده برداشت یا اینکه باید منتظر کلیدواژه های ابهام برانگیز جدیدی از سوی طیف اصلاح طلب در آستانه رقابت های انتخاباتی 92 باشیم.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/10/24ساعــت 5:21 عصر تــوسط عباس | نظر
دهقان فداکار! (گفت و شنود) گفت: یکی از عوامل فتنه 88 گفته است

دهقان فداکار! (گفت و شنود) گفت: یکی از عوامل فتنه 88 گفته است «ما، دلبسته به اصل انقلاب و نظام هستیم و فقط به برخی از مواضع و عملکردها انتقاد داریم، نه اینکه برانداز باشیم»! گفتم: اهانت به ساحت عاشورا، سنگباران نمازگزاران، شعار به نفع اسرائیل و آمریکا، ائتلاف با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها، پاره کردن عکس حضرت امام(ره)، حذف قید اسلام از جمهوری اسلامی ایران، دریافت کمک مالی از ملک عبدالله برای ایجاد آشوب های خیابانی، قتل مردم بی گناه، و... فقط یک اعتراض ساده بوده است؟! گفت: حالا که مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس نتوانسته اند هیچ غلطی بکنند، سران و عوامل فتنه دنده عقب گرفته اند و خیال می کنند مردم یادشان رفته که چه جنایت بزرگی مرتکب شده بودند. گفتم: چه عرض کنم؟! چوپان دروغگو رفته بود برای نمایندگی ثبت نام کنه، ازش پرسیدند اسمت چیه؟ گفت؛ دهقان فداکار!


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/10/24ساعــت 4:47 عصر تــوسط عباس | نظر
ایااقای هاشمی توبه کرده؟م

تا کجا حرمت دارند ؟ 1-خوش گمانی و خوش بینی، ویژگی مردان الهی است. به وعده الهی حسن ظن دارند که «کان حقاً علینا نصرالمومنین». در حق مردمان نیز اهل خوش گمانی اند هم خوبی های آنها را بیش از عیب ها می بینند و هم درباره رفتارهای سوءظن برانگیز تا بتوانند حمل بر صحت می کنند. پیامبر اعظم(ص) آن قدر خوش بینانه برخورد می کرد که برخی از منافقان احمق در خلوت خود می گفتند او ساده دل است و دعاوی ما را می شنود و می پذیرد. آیه نازل شد که «قل اذن خیر لکم. ای پیامبر بگو این به نفع شماست». پیامبری با این بزرگواری و شکیبایی در عین حال مشفقانه هشدار داد و فرمود «اتقوا فراسه المومن فانّه ینظر بنور الله. از فراست و زیرکی مومن بپرهیزید که او با نور الهی می نگرد». شبیه همین تعبیر بلند از امیرمومنان(ع) روایت شده که فرمود «اتقوا ظنون المومنین فانّ الله تعالی جعل الحق علی السنتهم. از گمان مومنان بپرهیزید که خداوند بلند مرتبه حق را بر زبان آنان قرار داده است». یعنی اینکه حسن ظن و خوش گمانی مومن، بی حد و مرز نیست. تا بتواند حمل بر صحت می کند اما نه اینکه نبیند و نفهمد و تحلیل عمیق از رویدادها نداشته باشد. تا بتواند غمض عین می کند و می پوشاند اما اگر به حرف آمد و هشدار داد و نهی از منکر نمود و به معروف فرا خواند، کلمات حق است که از فراست برمی خیزد و بر زبان او جاری می شود. اینجاست که مخاطب هشدار مومنان- به ویژه در درون جبهه خودی- باید نگران شوند. نگران که چه کرده اند موجب بدگمانی و زنهار و هشدار مومنان شده اند. می توان هم دنده پهنی- لجاجت- کرد و به مسیر ادامه داد تا نهایت سقوط. 2- کلمات متعددی از پیامبر اعظم(ص) و امیر مومنان(ع) درباره حدشناسی و نگاه داشتن اندازه روایت شده، از جمله: «رحمت خدا بر کسی که قدر و اندازه خود را بشناسد و از حد خویش تعدی نکند»، «رحمت خدا بر کسی که قدر خود را بشناسد و در حد خود توقف کند» و «عالم کسی است که قدر و اندازه خویش بشناسد و در نادانی انسان همین بس که قدر و اندازه خود را نشناسد». برخی از رجالی که در جبهه حق جانبازی و خدمت کرده و سابقه ای اندوخته اند به مرور دچار این سوء تفاهم می شوند که به اعتبار آن خدمات و خوبی ها مجازند تخطی از حق، زیاده خواهی و امتیازطلبی کنند. تصور می کنند چون حرمت و احترامی دارند، بنابراین مجازند از محدوده قانون و حق و مصلحت عبور کنند و چون مواخذه شدند، ابرو درهم بکشند و با ترش رویی بگویند مثل اینکه ما را به جا نیاوردید؟! آنها با بدفهمی نسبت به حرمتی که دارند، از یک سو به جانب استبداد رای و تکبر می غلتند و از جانب دیگر با غفلت های پیاپی، برای اغیار و نامحرمان حاشیه امن می سازند. بدین ترتیب حرمت این عده تبدیل به منطقه الفراغ قانون می شود تا در سایه این حاشیه امنیت قرق شده، جریان های نفاق جرئت و مجال خیانت پیدا کنند. این در حالی است که حرمت آنها صرفا به اعتبار حضور در جبهه حق و همراهی و خدمتگزاری است. به بیان استاد شهید مرتضی مطهری(ره) که از منطق صحابی اصولی و اصول شناس پیامبر(ص) اخذ شده، به این عده باید گفت «صحابی شما محترمید اما حق محترم تر است». امیر مومنان ماه ها فتنه انگیزی صحابی پیمان شکن را صبورانه تحمل کردند اما آنجا که کار به گردن فرازی و شورش کشید از شکستن گردن فتنه گران ابا نکردند و فرمودند چون در برابر حق گردن کشیدند، گردن های آنها شکست. حضرت خطاب به همان ها فرمود «همواره منتظر عواقب خیانت شما بودم و آثار فریب خوردگی را در سیمای شما می دیدم. جامه دین شما را از من می پوشاند اما صدق باطنم حقیقت شما را بر من آشکار می کرد». بد فهمیدند و بد محاسبه کردند که مهربانی و خوش بینی و شکیبایی و اتمام حجت از سوی امیر مومنان(ع) را «فرصت» و «مجال» عهدشکنی و خیانت ارزیابی کردند. آنها تحمل امام را حمل بر ضعف تحلیل یا ضعف قدرت کردند اما بزرگواری و کرامت امام، تبدیل به مکر خودخواسته برای آن جماعت شد. 3-مهربان تر و خوش گمان تر از مقتدای بصیر و صبور انقلاب نمی شد با جماعتی حرف زد که مدت هاست دانسته و ندانسته هیزم کش فتنه دشمن شده اند. ایشان در دیدار جمعی از علما و مردم قم ضمن مرور نقشه های ناکام دشمن و دعوت به تقوای جمعی فرمودند «ذهن دشمن متوجه انتخابات ماست. انتخاباتی که در خرداد آینده در پیش داریم، از نظر ما مهم است، از نظر دشمن هم مهم است؛ حواسش به آن انتخابات است. اگر می توانستند کاری می کردند که اصلا انتخابات انجام نگیرد... یکی از راه ها این است که کاری کنند که انتخابات بدون حضور پرشور و همگانی مردم برگزار شود. این را از حالا همه بدانند. آن کسانی که ممکن است از سر دلسوزی راجع به انتخابات یک توصیه های عمومی بکنند که آقا انتخابات این جوری باشد، آن جوری نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مایوس نکنند، هی نگویند انتخابات آزاد باشد. خب معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سی و چند تا انتخابات داشته ایم، کدامش آزاد نبوده است؟... هی تکیه بکنند، هی بگویند، هی تکرار بکنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده ای ندارد. این یکی از خواسته های دشمن است. آن کسانی که در داخل این حرف ها را می زنند، ممکن است غفلت کنند. من می گویم غفلت نکنید، حواستان باشد کار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نکند، مقصود او را تکمیل نکند. این یکی از راه های از شور و هیجان انداختن انتخابات است». مقتدای انقلاب تعبیر «غفلت» و «از سر دلسوزی» را برای برخی از مدعیان انتخابات آزاد به کار بردند که نشانه نهایت سعه صدر، صبوری و حسن ظن است. در عین حال ایشان حجت را بر جریان ها تمام کرده و در واقع مرز جبهه خودی و دشمن را پررنگ کردند. نمی شود در جبهه دشمن ایستاد و حرف او را زد و خودی قلمداد شد. با اصرار بر تکرار ادبیات جهت دار دشمن نمی توان حرمت و احترام گذشته را حفظ کرد. اگر همین بزرگواری مقتدای انقلاب نبود ملت غیوری که روز نهم دی در کف خیابان ها جاری شدند و فریاد برائت از منافقان و محاربان سردادند، در کمتر از ساعتی تکلیف اصحاب فتنه 88 را یکسره می کردند. کسانی که در دوره هایی به تواتر از صندوق انتخابات به منصب و مسند رسیده اند و حالا با ادعای انتخابات آزاد دانسته یا ندانسته در سلامت این روند تردید و تشکیک می کنند، فارغ از اینکه چه می خواهند یا به چه چیزی برسند و نرسند، حکم بر علیه خویش صادر می کنند. آیا این گروه عارشان نمی آید از اینکه به صف خیمه شب بازان آمریکایی و انگلیسی بپیوندند که برای دهه ها در ایران دیکتاتوری را غلبه دادند و انتخابات را تعطیل کردند اما پس از انقلاب علی الدوام مدعی شدند انتخابات در ایران آزاد نیست؟ از نگاه مستکبران انتخابات ایران آزاد نیست چون سلطنت طلب های حافظ دیکتاتوری و جریان نفاق دارای اسناد نوکری در لانه جاسوسی و اعقاب آنها نمی توانند انتخابات را تبدیل به ضد خود کنند. عقده تاریخ گذشته آنها همان است که با ریختن شعبان بی مخ ها به خیابان و کودتا، کمترین اثری از نقش ملت ایران در سیاست و حکومت باقی نماند یا این که با مدل کودتاهای مخملین و به اسم انتخابات یا اعتراض به تقلب، مهره های غرب روی کار آید. با این تلقی، انتخابات ایران آزاد نیست اولا به این خاطر که برگزاری انتخابات خارج از مدار سیطره ابرقدرت ها، ذاتا جرم بزرگی است و ثانیا به این علت که به مرور دست نفوذی ها و خائنین از عرصه جشن ملی کوتاه شده است. این علت اصلی به خود پیچیدن آمریکا و انگلیس در برابر انتخابات ملت الهام بخش ایران است. با این وصف آنچه جای تعجب دارد هم زبانی و هم سخنی برخی رجال و طوایف سیاسی داخلی با دشمن است. این طیف در واقع حربه کند شده دشمن را تیز و علیه ملت خود دلالت می کنند. «و آن کس که شمشیر دشمن را به قوم خود دلالت و راهنمایی کند، سزاوار است که نزدیکان با او عداوت ورزند و دیگران از او ایمن نباشند» (خطبه 91 نهج البلاغه). اصرار بر غفلت و خطا، تبدیل به خط خیانت می شود و این گونه که شد عملا فرد «گرای» جبهه خودی را به دست دشمن می سپارد. بدون کمترین تردید می توان گفت گرای بخش مهمی از عملیات روانی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی دشمن از میان همین غفلت ها (به انضمام مشورت خائنانه برخی حلقه های اطراف رجال خودشگفت و خودمدار) به دست آمده است. این جفا، جفای بسیار بزرگ و جبران ناپذیری در حق ملت است. 4- انتخابات ولنگار، نسخه ای است که شیاطین جبهه استکبار فقط برای ما می پیچند اگرنه در آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان یک سیاستمدار منتخب پیدا نمی کنید که ادا و اطوار اپوزیسیون حاکمیت دربیاورد و در همین حال مانند انتخابات سال های 67، 87، 08، 48 و 88 ما نامزد انتخابات ریاست جمهوری یا پارلمان باشد. اصلا در این کشورها اپوزیسیون حاکمیت پیدا نمی کنید تا چه رسد به این که وارد گود انتخابات شوند. حتی در این کشورها سیاستمداری جرئت ندارد درباره مدعای صهیونیستی هولوکاست تردید کند. ماهیت نفاق بسیاری از کسانی که در انتخابات مورد اشاره مجال نامزدی یا حضور در قدرت را پیدا کردند، برای نظام روشن بود اما با این حال تحمل شدند. انتخابات آزاد بالاتر از این؟ ماهیت نفاق امثال خاتمی و موسوی و برخی زعمای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) اظهر من الشمس بود اما تحمل شدند و این تحمل را به بدترین احتمال حمل کردند و تا نهایت سقوط پیش رفتند. آنها به اصرار و برخلاف زنهار دلسوزان از پرتگاه پریدند و سرشان شکست. خیانت هایی از جنس آشوب افکنی سال 88 و هم داستانی با جریانی که همین روزها علنا می گوید «انتخابات آزاد یعنی امکان سرنگونی حاکمیت و حالا که چنین نیست پس انتخابات آزاد منتفی است»، چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود. آنها کوپن های خود را سوزاندند و باطل کردند. 5- از نگاه دشمن و طیف های فتنه گر، انتخابات آزاد اسم رمز و کنایه از چند چیز است: الف؛ امکان نامزدی افراد فاقد صلاحیت و دارای سوء سابقه از جمله خیانت در امانت. ب؛ الزام پیروزی نامزدهای موردنظر آنان که اگر چنین نشد به طور اتوماتیک نشانه تقلب است! ج؛ امکان ایجاد بلوا و به هم ریختن قاعده حاکمیت رأی اکثریت (جمهوریت) در صورت ناکامی. در چنین فرآیندی به شهادت حوادث گذشته، نقشه دشمن با نقشه جریان های نفاق و حلقه های امتیازطلب منطبق می شود یا هم پوشانی پیدا می کند. تمکین در برابر قانون و موازین مردم سالاری و مکانیزم حقوقی انتخابات یا تردیدافکنی و مقابله با این روند پذیرفته شده در همه جای دنیا، مرز روشن اعتقاد به مردم سالاری با ساختارشکنی و همراهی نقشه دشمن است. بدین ترتیب حرمت سیاستمداران تنها تا آنجا معتبر و محترم است که در طول قانون باشد و معارضه با این مسیر نکند. 6- بخشی از هزینه های سیاسی که طی چند سال اخیر به کشور و ملت تحمیل شده حاصل تعارض های دو رجل سیاسی است که هم در عداوت با یکدیگر افراط کردند و هم -اینک- به اعتبار نفوذ برخی اطرافیان آلوده، نقشی مشترک را در پرکردن خانه های جدول دشمن ایفا می کنند. خیرخواهانه باید از آنان خواست اولا رشته اعتبار و حیثیت خود را پنبه نکنند، ثانیاً دعواهای ناحق خود را به بیرون از حریم منافع ملی ببرند و ثالثاً طعمه قلاب دشمن نباشند. سواری دادن و دوشیده شدن و بهانه فتنه قرار گرفتن، عار نخبگی است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/10/24ساعــت 4:43 عصر تــوسط عباس | نظر
یک سال حبس و ابطال مجوز فعالیت در انتظار عوامل فیلم «یک خانواده

یک سال حبس و ابطال مجوز فعالیت در انتظار عوامل فیلم «یک خانواده محترم»/ بالاخره عوامل «یک خانواده‌ی محترم» به دادگاه احضار شدند/چگونه ضرغامی کمیسیون فرهنگی را به بازی گرفت؟ گروه فرهنگی: در حالی که در همان روزهای اول دی ماه و در میان پوشش گسترده‌ی جشنواره‌ی عمار، بازگشت «حجت‌الاسلام رحیم‌زاده» -مدیر گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سیمافیلم- به دفتر کارش، دو یا سه هفته بعد از برکناری به دلیل مشارکت در تولید فیلم «یک خانواده‌ی محترم»، توسط رسانه‌های ارزشی چندان بازتاب نیافت، انتشار خبر احضار عوامل فیلم ضد ایرانی «یک خانواده‌ی محترم» به دادگاه در پی شکایت سازمان سینمایی، دوباره بحث پیرامون این فیلم و مجازات عوامل آن را بر سر زبان‌ها انداخت. به گزارش رجانیوز، روز گذشته –سه‌شنبه 19 دی ماه- سایت سینماپرس خبر داد که «دست اندرکاران فیلم سینمایی «یک خانواده‌ی محترم» برای دفاع از خود در مقابل شکوائیه‌ی سازمان سینمایی کشور به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند و اگر در مدت یک هفت به دادسرا مراجعه نکنند حکم جلب آن‌ها صادر خواهد شد. سازمان سینمایی صبح روز سه‌شنبه 21 آذرماه از «محمد آفریده» تهیه‌کننده و «مسعود بخشی» کارگردان فیلم سینمایی «یک خانواده‌ی محترم» به دلیل تخلف از قانون مجازات کسانی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند، شکایت کرده بود. سازمان سینمایی معتقد است «یک خانواده‌ی محترم» بدون پروانه ساخت و نمایش و بدون اطلاع وزارت ارشاد ساخته شده و در جشنواره‌ها به نمایش درآمده است. در حالی که هر فیلمی که در حد نسخه 35 میلیمتری است و قصد اکران عمومی دارد، باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد. این فیلم شباهتی به تله‌فیلم‌هایی ندارد که صدا‌و‌سیما بدون نیاز به مجوز می‌سازد.» همچنین امروز «بهزاد ابتهاج» مدیر حقوقی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «طبق قوانین جزایی هر فیلمی که برای ساخت و اکران مجوز از وزارت ارشاد اخذ نکند، مجازاتش لغو پروانه‌ی فعالیت تهیه‌کننده و سازنده اثر است و اگر دادگاه تشخیص دهد که فیلم توهین به مقدسات کشور و نظام و علیه سیاست‌های کلی نظام آماده شده باشد تا یکسال برای تهیه‌کننده و کارگردان حبس در نظر گرفته می‌شود.» این شکایت در حالی به جریان افتاده است که سازمان صداوسیما در اقدامی عجیب و توهین آمیز، چند روز قبل از احضار «ضرغامی» به کمیسیون فرهنگی مجلس برای پاسخ‌گویی به خاطر تولید چنین فیلمی با بودجه‌ی رسانه‌ی ملی، «حجت‌الاسلام رحیم‌زاده» را برکنار و سپس در پی فرو نشستن موج انتقادات رسانه‌ها و برگزاری این جلسه‌ی بی‌اثر، او را به سر کارش در خیابان فرشته بازگرداند تا این سوال مهم شکل گیرد که چرا «رحیم‌زاده» در اوج انتقادات برکنار شد و چرا در پی پایان یافتن انتقادات به سرکارش بازگشت؟ در واقع باید پرسید که اگر این مدیر دولتی مقصر نبوده، چرا برکنار شده و اگر مقصر بوده، چرا اکنون به سرکارش بازگشته است؟ آیا جز این است که ضرغامی قصد داشته تا با این برکناری نمایشی، در آستانه‌ی احضار به کمیسیون فرهنگی و البته در برابر فشار دستگاه‌های عالی نظام، تا یکی دو هفته‌ای دست پر باشد و با پایان این فشار و بازخواست‌ها، دوباره «رحیم‌زاده» را به سر کارش بازگرداند؟ در چنین شرایطی این سوال باقی می‌ماند که چرا کمیسیون فرهنگی مجلس در برابر این اقدام زشت رسانه‌ی ملی موضع نمی‌گیرد؟ چرا اعضای محترم این کمیسیون در برابر این برکناری نمایشی و سپس بازگشت مدیر خاطی به دفتر کارش واکنشی نشان نمی‌دهند؟ آن هم مدیر مجموعه‌ای که برای سومین بار، با پول مردم فیلم‌های در جهت هتک ارزش‌های مردم ساخته است. مجموعه‌ای که با وجود در اختیار داشتن سالانه حدود پنجاه تله‌فیلم، هیچ‌گاه حاضر به اعتماد به نیروهای ارزشی برای ساخت این آثار نشده است. جالب آنکه نمایندگان محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نتیجه‌ی جلسه‌ی خود با رئیس رسانه‌ی ملی را این طور بیان کردند که «ضرغامی» تمام اشکالات فیلم «یک خانواده‌‌ی محترم» را پذیرفت! یعنی نتیجه‌ی جلسه‌ی نمایندگان مردم با رئیس رسانه‌ی ملی این بوده که آقای رئیس اشکالات فیلمی را پذیرفته است که تمام رسانه‌های خارجی به بی‌سابقه بودن مفاهیم مطرح شده در آن اعتراف و تمام دوست‌داران فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بعد از تماشای آن، به بی‌نظیر بودن فیلم از حیث توهین مستقیم به حضرت امام (ره) تأکید کرده بودند. از همین رو، ظاهراً این روزها کمیسیون فرهنگی به محلی برای بحث بر سر اشکالات فیلم‌ها و به محفلی برای نقد آثار سینمایی و تلویزیونی تبدیل شده و در این میان، استدلال‌های نمایندگان مردم در نقد «یک خانواده‌ی محترم» از استدلال‌های رئیس رسانه‌ی ملی محکم‌تر بوده است! به نظر می‌رسد که کمیسیون فرهنگی به یک نهاد بی‌اثر و یک شیر بی یال و دم و اشکم در برابر اقدامات مدیران فرهنگی تبدیل شده است که در ازای توهین مستقیم و به بازی گرفته شدن حیثیتش توسط رسانه‌ی ملی، حتی یارای موضع‌گیری هم ندارد؛ چه برسد به اینکه بخواهد در برابر مدیران آن قد علم کند. به هر حال، در شرایطی که مجموعه‌ی مدیریت فرهنگی کشور سعی می‌کند حافظه‌ی تاریخی مردم و رسانه‌ها را با اقداماتی نظیر آنچه که ضرغامی انجام داد، نادیده بگیرند، جای تقدیر باقی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پیگیری شکایت خود از این فیلم سفارشی از سوی فرانسه –که بی‌مجوز ساخته شده و طی ساخت فیلمنامه‌ی اولیه‌ی آن هم کاملاً تغییر کرده است- اهتمام دارد. اما در این میان، جای این سوال خالی می‌ماند که چه کسی با امثال حجت‌الاسلام «رحیم‌زاده» و «حسن اسلامی‌مهر» (مدیر سیمافیلم) برخورد خواهد کرد؟ مدیرانی که برای چندمین بار سرمایه‌ی مردم را به پای روشنفکران ریختند، به مشارکت فرانسه در ساخت یک فیلم دفاع مقدس شک نکردند و آثاری تولید نمودند که خود مجبور به عذرخواهی در قبال آن شدند. به راستی اگر در مجموعه‌ی سیمافیلم اثری تولید می‌شد که در آن به ضرغامی توهین شده بود، شاهد همین مسامحه‌گری‌ها بودیم؟ آیا ساخته شدن فیلمی در توهین به حضرت امام (ره) در یک نهاد دولتی و اکران بین‌المللی آن، اشتباه کوچکی است؟ هر چه باشد، تاریخ در مورد انصاف ضرغامی و طرز برخورد او با مدیران تحت امرش حکم خواهد کرد


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/20ساعــت 5:28 عصر تــوسط عباس | نظر
استقلال فکری ! (گفت و شنود) گفت: یکی از کاربران سایت ضد انقلا

استقلال فکری ! (گفت و شنود) گفت: یکی از کاربران سایت ضد انقلابی بالاترین نوشته است «جانم! مالم! عزیزم! بالاخره یک جوابی برای کیهان تهیه کنید و اپوزیسیون را از سردرگمی نجات بدهید»! گفتم: منظورش چیه؟ چه جوابی؟ جواب به چی؟! گفت: «بابک- الف» نوشته «کیهان این سوژه را سر دست گرفته و توی سر اپوزیسیون می کوبد که اگر در انتخابات تقلب شده بود چرا خاتمی در انتخابات مجلس رأی داد و تاجزاده اعلام کرد تقلب غیرممکن بوده است و اگر تقلب نشده، چرا هنوز هم به سوژه تقلب چسبیده اید»؟! گفتم: آخه ادعای تقلب به سران فتنه دیکته شده بود. اونا از خودشون اختیاری ندارند که چیزی را نفی یا اثبات کنند. مامورند و مجبور. گفت: پس چرا اینهمه از بررسی و تحقیق و اینجور چیزها حرف می زنند؟! گفتم: نوکر یکی از خان ها می گفت؛ من هر کاری که می خواهم انجام بدهم، اول خوب فکر می کنم، بعد با افراد وارد مشورت می کنم و بعدش نیگاه می کنم ببینم نظر «خان» چیه؟ مطابق همون عمل می کنم!


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/20ساعــت 8:47 صبح تــوسط عباس | نظر
اقای هاشمی حرف رهبر را بشنو برخی دائما نگویند «انتخابات آزاد»/

انتخابات آزاد برگزار کرده‌ایم برخی دائما نگویند «انتخابات آزاد»/ کار اجرا کوچک نیست ممکن است کسانى که در سطوح دیگر کار میکنند، ابعاد این سنگینى را تشخیص ندهند حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند؛ دائم نگویند انتخابات باید آزاد باشد. به گزارش رجانیوز به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ، رهبرانقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی 56 اظهار داشتند: ترفندهای دشمن، کم شور بودن انتخابات، القاء شبهه در مورد آزاد و سالم بودن و همچنین سرگرم کردن مردم به مسائل حاشیه ای است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند. حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد. ایشان پیروزیها و موفقیتهای سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرفهای ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای همدستی دولتهای استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می کنند که هدف تحریم ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است. ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است. ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولتهای مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند. رهبر انقلاب، توصیه ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است. حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می شود،‌متمرکز شده است. ایشان در تشریح اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند. رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است. حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند. ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟ رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در ا ین چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید. ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روشهایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند. رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند. رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روشهایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد. رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند. ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند. ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند. ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/20ساعــت 8:36 صبح تــوسط عباس | نظر
اقای هاشمی حرف رهبر را بشنو وحرف دشمن را رها کن

انتخابات آزاد برگزار کرده‌ایم برخی دائما نگویند «انتخابات آزاد»/ کار اجرا کوچک نیست ممکن است کسانى که در سطوح دیگر کار میکنند، ابعاد این سنگینى را تشخیص ندهند حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند؛ دائم نگویند انتخابات باید آزاد باشد. به گزارش رجانیوز به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ، رهبرانقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی 56 اظهار داشتند: ترفندهای دشمن، کم شور بودن انتخابات، القاء شبهه در مورد آزاد و سالم بودن و همچنین سرگرم کردن مردم به مسائل حاشیه ای است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند. حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد. ایشان پیروزیها و موفقیتهای سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرفهای ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای همدستی دولتهای استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می کنند که هدف تحریم ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است. ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است. ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولتهای مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند. رهبر انقلاب، توصیه ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است. حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می شود،‌متمرکز شده است. ایشان در تشریح اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند. رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است. حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند. ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟ رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در ا ین چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید. ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روشهایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند. رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند. رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روشهایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد. رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند. ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند. ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند. ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/20ساعــت 8:32 صبح تــوسط عباس | نظر
مساله ریزشها و رویشها را جدی بگیریم و
مساله ریزش‌ها و رویش‌ها را جدی بگیریم

 

حجت الاسلام آقاتهرانی

برخی بر این باورند که فتنه سال 88 حادثه و واقعه ای بود که به یکباره از زمین برکشید و بعد از چندی خاموش شد. کم و بیش نیز این را شنیده ایم که برخی جریان کربلای حسینی و عاشورای سال 61 را نیز حادثه ای بیش نمی دانند، در حالی که اگر مراجعه ای به روایات و بیانات معصومین علیهم السلام داشته باشیم می بینیم بحث خانه نشینی حضرت علی(ع) را حادثه ای اتفاقی نمی بینند بلکه آن را فتنه ای
می دانند. فتنه ها به صراحت آیات الهی جریاناتی به هم پیوسته هستند که در دوران زندگی بر اشخاص و جوامع تحمیل می گردند. در این زمان است که بلیه و امتحان معنا یافته و به اندازه وسعت آن فتنه جوامع و اشخاص در آن حضور یافته و هر کس خود را نشان می دهد که چه اندازه به اصول پایبند است و ادعایش با رفتارش همخوانی دارد یا ندارد.
اصل سخن همان است که در سوره مبارکه کهف آمده: «أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا و هم لایفتنون؛ آیا مردم پنداشته اند که آن ها رها شده اند و تنها به گفتار آنها اکتفا خواهد شد. به صرف ادعای ایمان، گفتارش را پذیرفته ایم و آنها به فتنه نمی افتند؟»
این آیه شریفه گویای این است که اینگونه نیست،‌ بلکه هر گفتار، شعار، ادعا و باوری را فتنه ای مناسب با آن خواهد بود. نکته اینجاست که در کلام پروردگار عالم آمده است: «ولقد فتنا الذین من قبلهم فلیعلمن الله الذین صدقوا و لیعلمن الکاذبین؛ پیش از این ما امت های قبل را به فتنه انداختیم،‌ پس معلوم شده است که چه کسانی راستگویند و چه کسانی دروغگو» فراموش نکرده ایم که قبل از فتنه سال 88 یعنی در واقعه 18 تیر سال 78 شاهد فتنه ای دیگر بودیم که در کمترین زمان و با کمترین هزینه ای خاموش شد ولی همان فتنه بعد از حدود یک دهه، بیش از هشت ماه کشور را به چالش شکننده ای کشاند تا جایی که دشمنان را شاد و دوستان را آزرده خاطر ساخت.
شاید اگر این فتنه هویت خود را در عاشورای حسینی نشان نمی داد، ‌این گونه جمع نمی شد. چرا که بسیاری از کسانی که باور نداشتیم، به جمع ساکتین فتنه پیوسته بودند. در آن زمان شاید برخی با توجیه و به بهانه میانه بودن و از دست ندادن توان میانجی گری سکوت می کردند، و شاید برخی می خواستند ببینند آخر کار چه می شود. این همان است که از شاخصه های منافقین و بیمار دلان است که «اذا خلوا الی شیاطینهم قالوا انا معکم؛ وقتی با شیاطین خود خلوت می کنند می گویند ما با شمائیم.» «انما نحن مستهزئون؛ ما تنها آنها را به استهزاء گرفته ایم،‌ولی وقتی با اهل ایمان می شوند می گویند که ما ایمان آورده ایم: و اذا لقوالذین آمنوا قالوا آمنّا» در واقع اینها بیماردل اند که نان را به نرخ روز می خورند،‌ و بی خبرانی هستند که مورد استهزاء خداوند قرار
می گیرند. اینها ادعای اصلاح کرده و خود را مصلح می دانند در حالی که مفسرانی بیش نیستند.
در هر حال،‌ به هر بهانه که بود اینها به دشمن علائم غلط می دادند، طمع بیگانگان را تحریک می کردند که هجوم تندتر و توان یورش بیگانه فزونی یابد.
بسیاری از خارج نشینان و منافقین در طی چند ماه از مرزهای شناخته شده و نشده وارد کشور شدند. اما همین که این شعله وری و فتنه گری به ایام حسینی تلاقی کرد، به ناگاه جمعیت حزب الله از جا کنده شد و در آن هجمه تاریخی خود، نفاق را از بیخ و بن برانداخت. این حرکت برای همه یک عملیات نوظهور بود. اما نه، برای همه فتنه نوظهور نبود. آن جمله زرین و سخنان مقام ولایت عظمی (دامت برکاته) آنگونه سخنان که فرمود من چیزی ندارم جز اندامی نحیف و رنجور و سخنان آخرشان با مولای عزیز و غریب که همه دوستداران صاحب الزمان (ارواحنا فداه) را به سمت حضرت قائم (صلوات الله علیه) سوق داد نشان داد ایشان تا آخر قصه را می دانند. این بیانات برخاسته از جان، و آن احساس تنهایی، ‌و آن فریاد أین عمار ایشان هر صاحب غیرتی را به میدان رزم کشانید. دیگر برای فتنه و فتنه گر چیزی نمانده بود و آنها به حد کافی خود را خراب و رسوا کرده بودند. دشمنان و بیگانگان، حمایت های آنان و ... برخورد قاطع آقا و دلسوزان، خط و خطوط را آشکار ساخته بود.
اما آن فتنه، همه چون کوهی آمد و چون موئی رفت.


فتنه های آینده کدامند؟
غفلت نشود که از گذشته گفتیم تا از آن تدبیری بر آینده داشته باشیم. امت اسلامی باید به هوش باشد که: 1- فتنه سنت الهی است، 2- در فتنه ها امتحان تحقق می یابد، 3- ریزش و رویش ها جدی است،‌4- هر فتنه از فتنه گذشته سخت تر و دقیق تر است، ‌چون ممتحن حکیم است. 5- در امتحان سوالات امتحانی برای همگان آشکار نیست، گرچه بیداران حدس قابل تأملی دارند. 6- برخورد با فتنه در ماهها و روزهای آینده نیز پیچیده تر خواهد بود. 7- برخوردهای نفاق آمیز پاسخ گو نیست، بلکه خطر را جدی تر می سازد. همه باید موضع گیری شفاف داشته باشند.
راه حل برخورد با مشکل و فتنه چیست؟
حل مشکل به داشتن میزان و ترازوئی برای سنجش است که همه باید خود را به آن شاقول و تراز همراه سازند و گر نه خواسته یا ناخواسته به خطا و اشتباه می افتند. به نظر می رسد که مقام ولایت در دوران حضور و در دوران غیبت،‌ ولی فقیه تنها میزانی است که با آن باید خود و رفتار سیاسی-اجتماعی دیگران را سنجش کرد. و گرنه گاه ناکثین و گاه قاسطین و گاه مارقین میدان دار معرکه خواهند شد. آنها از هر ابزاری گاه نظامی، گاهی ‌فرهنگی، و گاهی اقتصادی و ... برای اغفال دیگران بهره می برند. و دلبستگان به دنیا را به سمت خود برده و آنها را می خرند.
گو این که تبعیت از وجود مبارک ولی امر لازم است ولی کافی نیست و علاوه بر آن باید انسان تعلق به دنیا نداشته باشد و عشق او به مقام ولایت بیشتر و برتر از دلبستگی اش به دنیا باشد و گرنه دنیا زده را دنیا می رباید و این خود ریشه همه خطاها است. «حب الدنیا رأس کل خطیئه» پس زمین کشت نیز نباید شوره زار باشد که بهترین زارع و بذر نیز فایده ندارد و تنها نیرو به هدر می رود.
خداوندا ما را از دنیازدگی برهان تا درک گفتار مقام ولایت کرده و تا سر حد جان او را درک کرده و حمایت کنیم که او و خواسته هایش برتر از جان است چه رسد به مقام، جاه و مال و منصب های دنیوی.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/10/19ساعــت 10:56 صبح تــوسط عباس | نظر
مساله ریزشها و رویشها را جدی بگیریم
مساله ریزش‌ها و رویش‌ها را جدی بگیریم

 

حجت الاسلام آقاتهرانی

برخی بر این باورند که فتنه سال 88 حادثه و واقعه ای بود که به یکباره از زمین برکشید و بعد از چندی خاموش شد. کم و بیش نیز این را شنیده ایم که برخی جریان کربلای حسینی و عاشورای سال 61 را نیز حادثه ای بیش نمی دانند، در حالی که اگر مراجعه ای به روایات و بیانات معصومین علیهم السلام داشته باشیم می بینیم بحث خانه نشینی حضرت علی(ع) را حادثه ای اتفاقی نمی بینند بلکه آن را فتنه ای
می دانند. فتنه ها به صراحت آیات الهی جریاناتی به هم پیوسته هستند که در دوران زندگی بر اشخاص و جوامع تحمیل می گردند. در این زمان است که بلیه و امتحان معنا یافته و به اندازه وسعت آن فتنه جوامع و اشخاص در آن حضور یافته و هر کس خود را نشان می دهد که چه اندازه به اصول پایبند است و ادعایش با رفتارش همخوانی دارد یا ندارد.
اصل سخن همان است که در سوره مبارکه کهف آمده: «أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا و هم لایفتنون؛ آیا مردم پنداشته اند که آن ها رها شده اند و تنها به گفتار آنها اکتفا خواهد شد. به صرف ادعای ایمان، گفتارش را پذیرفته ایم و آنها به فتنه نمی افتند؟»
این آیه شریفه گویای این است که اینگونه نیست،‌ بلکه هر گفتار، شعار، ادعا و باوری را فتنه ای مناسب با آن خواهد بود. نکته اینجاست که در کلام پروردگار عالم آمده است: «ولقد فتنا الذین من قبلهم فلیعلمن الله الذین صدقوا و لیعلمن الکاذبین؛ پیش از این ما امت های قبل را به فتنه انداختیم،‌ پس معلوم شده است که چه کسانی راستگویند و چه کسانی دروغگو» فراموش نکرده ایم که قبل از فتنه سال 88 یعنی در واقعه 18 تیر سال 78 شاهد فتنه ای دیگر بودیم که در کمترین زمان و با کمترین هزینه ای خاموش شد ولی همان فتنه بعد از حدود یک دهه، بیش از هشت ماه کشور را به چالش شکننده ای کشاند تا جایی که دشمنان را شاد و دوستان را آزرده خاطر ساخت.
شاید اگر این فتنه هویت خود را در عاشورای حسینی نشان نمی داد، ‌این گونه جمع نمی شد. چرا که بسیاری از کسانی که باور نداشتیم، به جمع ساکتین فتنه پیوسته بودند. در آن زمان شاید برخی با توجیه و به بهانه میانه بودن و از دست ندادن توان میانجی گری سکوت می کردند، و شاید برخی می خواستند ببینند آخر کار چه می شود. این همان است که از شاخصه های منافقین و بیمار دلان است که «اذا خلوا الی شیاطینهم قالوا انا معکم؛ وقتی با شیاطین خود خلوت می کنند می گویند ما با شمائیم.» «انما نحن مستهزئون؛ ما تنها آنها را به استهزاء گرفته ایم،‌ولی وقتی با اهل ایمان می شوند می گویند که ما ایمان آورده ایم: و اذا لقوالذین آمنوا قالوا آمنّا» در واقع اینها بیماردل اند که نان را به نرخ روز می خورند،‌ و بی خبرانی هستند که مورد استهزاء خداوند قرار
می گیرند. اینها ادعای اصلاح کرده و خود را مصلح می دانند در حالی که مفسرانی بیش نیستند.
در هر حال،‌ به هر بهانه که بود اینها به دشمن علائم غلط می دادند، طمع بیگانگان را تحریک می کردند که هجوم تندتر و توان یورش بیگانه فزونی یابد.
بسیاری از خارج نشینان و منافقین در طی چند ماه از مرزهای شناخته شده و نشده وارد کشور شدند. اما همین که این شعله وری و فتنه گری به ایام حسینی تلاقی کرد، به ناگاه جمعیت حزب الله از جا کنده شد و در آن هجمه تاریخی خود، نفاق را از بیخ و بن برانداخت. این حرکت برای همه یک عملیات نوظهور بود. اما نه، برای همه فتنه نوظهور نبود. آن جمله زرین و سخنان مقام ولایت عظمی (دامت برکاته) آنگونه سخنان که فرمود من چیزی ندارم جز اندامی نحیف و رنجور و سخنان آخرشان با مولای عزیز و غریب که همه دوستداران صاحب الزمان (ارواحنا فداه) را به سمت حضرت قائم (صلوات الله علیه) سوق داد نشان داد ایشان تا آخر قصه را می دانند. این بیانات برخاسته از جان، و آن احساس تنهایی، ‌و آن فریاد أین عمار ایشان هر صاحب غیرتی را به میدان رزم کشانید. دیگر برای فتنه و فتنه گر چیزی نمانده بود و آنها به حد کافی خود را خراب و رسوا کرده بودند. دشمنان و بیگانگان، حمایت های آنان و ... برخورد قاطع آقا و دلسوزان، خط و خطوط را آشکار ساخته بود.
اما آن فتنه، همه چون کوهی آمد و چون موئی رفت.


فتنه های آینده کدامند؟
غفلت نشود که از گذشته گفتیم تا از آن تدبیری بر آینده داشته باشیم. امت اسلامی باید به هوش باشد که: 1- فتنه سنت الهی است، 2- در فتنه ها امتحان تحقق می یابد، 3- ریزش و رویش ها جدی است،‌4- هر فتنه از فتنه گذشته سخت تر و دقیق تر است، ‌چون ممتحن حکیم است. 5- در امتحان سوالات امتحانی برای همگان آشکار نیست، گرچه بیداران حدس قابل تأملی دارند. 6- برخورد با فتنه در ماهها و روزهای آینده نیز پیچیده تر خواهد بود. 7- برخوردهای نفاق آمیز پاسخ گو نیست، بلکه خطر را جدی تر می سازد. همه باید موضع گیری شفاف داشته باشند.
راه حل برخورد با مشکل و فتنه چیست؟
حل مشکل به داشتن میزان و ترازوئی برای سنجش است که همه باید خود را به آن شاقول و تراز همراه سازند و گر نه خواسته یا ناخواسته به خطا و اشتباه می افتند. به نظر می رسد که مقام ولایت در دوران حضور و در دوران غیبت،‌ ولی فقیه تنها میزانی است که با آن باید خود و رفتار سیاسی-اجتماعی دیگران را سنجش کرد. و گرنه گاه ناکثین و گاه قاسطین و گاه مارقین میدان دار معرکه خواهند شد. آنها از هر ابزاری گاه نظامی، گاهی ‌فرهنگی، و گاهی اقتصادی و ... برای اغفال دیگران بهره می برند. و دلبستگان به دنیا را به سمت خود برده و آنها را می خرند.
گو این که تبعیت از وجود مبارک ولی امر لازم است ولی کافی نیست و علاوه بر آن باید انسان تعلق به دنیا نداشته باشد و عشق او به مقام ولایت بیشتر و برتر از دلبستگی اش به دنیا باشد و گرنه دنیا زده را دنیا می رباید و این خود ریشه همه خطاها است. «حب الدنیا رأس کل خطیئه» پس زمین کشت نیز نباید شوره زار باشد که بهترین زارع و بذر نیز فایده ندارد و تنها نیرو به هدر می رود.
خداوندا ما را از دنیازدگی برهان تا درک گفتار مقام ولایت کرده و تا سر حد جان او را درک کرده و حمایت کنیم که او و خواسته هایش برتر از جان است چه رسد به مقام، جاه و مال و منصب های دنیوی.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/10/19ساعــت 10:53 صبح تــوسط عباس | نظر
خج کربلای حسینی دراربعین ه

عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع، قَالَ: یَا عَلِیُّ! زُرِ الْحُسَیْنَ وَ لَا تَدَعْهُ.

قَالَ: قُلْتُ مَا لِمَنْ أَتَاهُ مِنَ الثَّوَابِ؟

قَالَ: مَنْ أَتَاهُ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً

فَإِذَا أَتَاهُ، وَکَّلَ اللَّهُ بِهِ مَلَکَیْنِ یَکْتُبَانِ مَا خَرَجَ مِنْ فِیهِ مِنْ خَیْرٍ وَ لَا یَکْتُبَانِ مَا یَخْرُجُ مِنْ فِیهِ مِنْ شَرٍّ وَ لَا غَیْرَ ذَلِکَ.

فَإِذَا انْصَرَفَ وَدَّعُوهُ وَ قَالُوا: یَا وَلِیَّ اللَّهِ مَغْفُوراً لَکَ أَنْتَ مِنْ حِزْبِ اللَّهِ وَ حِزْبِ رَسُولِهِ وَ حِزْبِ أَهْلِ بَیْتِ رَسُولِه، وَ اللَّهِ لَا تَرَى النَّارَ بِعَیْنِکَ أَبَداً وَ لَا تَرَاکَ وَ لَا تَطْعَمُکَ أَبَداً.

ترجمه:

على بن میمون صائغ، از حضرت امام صادق علیه السّلام نقل کرده که آن حضرت فرمودند:

اى على! قبر حسین علیه السّلام را زیارت کن و ترک مکن.

عرض کردم: ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؟

حضرت فرمودند:

کسى که پیاده زیارت کند آن حضرت را،

خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد،

یک حسنه برایش نوشته، و یک گناه از او محو مى ‏فرماید، و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى ‏برد.

و وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکّل او مى‏ فرماید

که آنچه خیر از دهان او خارج می شود را نوشته و آنچه شر و بد مى‏ باشد را ننویسند.

و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏ گویند:

اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد.

و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل بیت رسولش مى ‏باشی،

به خدا قسم! هرگر تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد نمود.

(کامل الزیارات ص134)

فردا 5 دی ماه 91
دانشجویان ایرانی برای پیاده‌روی نجف ـ کربلا عازم عراق می‌شوند

خبرگزاری فارس: دانشجویان ایرانی که قصد پیاده‌روی مسیر نجف ـ کربلا را دارند، فردا عازم عراق خواهند شد.

خبرگزاری فارس: دانشجویان ایرانی برای پیاده‌روی نجف ـ کربلا عازم عراق می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه

 

 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/10/18ساعــت 11:31 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3      >