سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همایش جبهه پایداری امروزدوشنبه ساعت 14:30در تالار سیدالشهدامیدان

بسمه تعالی

همایش جبهه پایداری امروز دوشنبه ساعت 2:30 عصر در تالار سیدالشهدامیدان 7تیر 

abbasi.jpg

دومین همایش جوانان حامی گفتمان پایداری امروز دوشنبه ساعت 2:30 عصر در تالار سیدالشهدای تهران با حضور حسن عباسی و سعید قاسمی برگزار خواهد شد.  


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/12/8ساعــت 8:41 صبح تــوسط عباس | نظر
حبس از 10 روز تا 2 ماه برای زنان بدحجاب

 

بسمه تعالی


حبس از 10 روز تا 2 ماه برای زنان بدحجاب





طبق قانون مجازات اسلامی، زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد؛ اما باید از مسئولان این سوال را پرسید که تاکنون چه میزان به این قانون عمل شده است.



 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، یکی از مواردی که موجب برخورد قضایی و تعیین مجازات توسط دستگاه قضایی می شود، بحث جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی است که در فصل هجدهم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی و در بخش تعزیرات به آن پرداخته شده است که نگاهی به آن خواهیم داشت:

 

ماده 637 هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.

ماده 638 هرکس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

تبصره زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

ماده 639 افراد زیر به حبس از یک تا ده سال محکوم می شوند و در مورد بند الف علاوه بر مجازات مقرر، محل مربوطه به طور موقت با نظر دادگاه بسته خواهد شد:

الف: کسی که مرکز فساد یا فحشا دایر یا اداره کند.

ب: کسی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق کرده یا موجبات آن را فراهم کند.

تبصره هرگاه بر عمل فوق عنوان قوادی صدق کند علاوه بر مجازات مذکور به حد قوادی نیز محکوم می شود.

ماده 640 اشخاص ذیل به حبس از 3 ماه تا یک سال و جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 6 میلیون ریال و تا 74 ضربه شلاق یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهند شد:

1 هرکس نوشته یا طرح، گراور، نقاشی، تصاویر، مطبوعات، اعلانات، علایم، فیلم، نوار سینما یا به طور کلی هر چیز که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار کند برای تجارت توزیع کند و به نمایش و معرض انظار عمومی گذارد، بسازد یا برای تجارت و توزیع نگاه دارد.

2 هرکس اشیاء مذکور را به منظور اهداف فوق شخصا یا به وسیله دیگری وارد یا صادر کند و یا به نحوی از انحاء متصدی یا واسطه تجارت و هرقسم معامله دیگر شود یا از کرایه دادن آنها تحصیل مال کند.

3 هرکس برای تشویق به معامله اشیای مذکور در فوق یا ترویج آن اشیاء به نحوی از انحاء اعلان و یا فاعل یکی از اعمال ممنوعه فوق و یا محل به دست آوردن آن را معرفی کند.

تبصره 1 مفاد این ماده شامل اشیائی نخواهد بود که با رعایت موازین شرعی و برای مقاصد علمی یا هر مصلحت حلال عقلایی دیگر تهیه یا خرید و فروش و مورد استفاده متعارف علمی قرار می گیرد.

تبصره 2 اشیای مذکور ضبط و محو آثار می شود و جهت استفاده لازم به دستگاه دولتی ذیربط تحویل خواهد شد.

ماده 641 هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا 6 ماه محکوم خواهد شد.

با توجه به موارد ذکر شده، باید این سوال را از مسئولان قضایی و دولتی پرسید که با توجه به اینکه قانون تقریبا دست آنها را برای برخورد با مخلان اخلاق عمومی بازگذاشته است چرا همچنان باید شاهد بروز گسترده انواع پدیده های ضدعفت اخلاق عمومی، از پوشش های نامناسب دختران و پسران جوان گرفته تا پخش گسترده و بی مهابای محصولاتی باشیم که فرهنگ عمومی را مورد هجمه قرار داده اند باشیم؟

 

یکی از نمودهای اقتدار نیروی انتظامی زمانی است که بتواند با این پدیده ها بدون در نظر گرفتن مصلحت اندیشی ها و بیم از واکنش این عده قلیل، برخورد کند و این را بداند که در این راه حمایت گسترده مردمی را به دنبال خود خواهد داشت.





گزارش : خبرگزارى فارس (www.farsnews.com)

 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/12/8ساعــت 7:24 صبح تــوسط عباس | نظر
پاسخ تامل برانگیز زاکانی به پرسش کلیدی یک دانشجو

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 این هفته حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و همچنین دکتر علیرضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در مناظره ای دانشگاهامام صادق(ع) به بحث و گفتگو پیرامون نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

در این مناظره که به همت مجمع ادوار (فارغ‌التحصیلان) بسیج دانشجویی تهران بزرگ و استان تهران به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌ صادق‌(ع) شکل گرفته بود دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان هر دو طرف مطالبه اصولگرایی سوالات خود را از آقایان روانبخش و زاکانی پرسیده اند که در این بین سوال یکی از دانشجویان بسیجی حاضر در جلسه مناظره از دکتر علیرضا زاکانی و پاسخ ایشان بیانگر نکات بسیار پر اهمیتی در خصوص جهت گیری جبهه متحد اصولگرایان و نگاه موجود در این جبهه را میرساند.

حال پایگاه 598 پرسش و حرف دل دانشجوی سوال کننده (آقای جوادی) و پاسخ آقای زاکانی عیناً و بدون هیچ گونه ویرایشی  تقدیم نظر خوانندگان می نماید:


آقای جوادی (دانشجوی سوال کننده): آقای زاکانی ما کاملاً شما را قبول داریم یعنی می گوییم نه شما ساکت فتنه بودید و همه شما و حاج حسین فدایی را قبول دارند و به قول خودتان شما بر روی این صندلی نشستید و چه حرف هایی را نسبت به آقای لاریجانی زدید که مصاحبه شما هنوز در سایت فارس وجود دارد.

اما سوال ما این است شما که می گویید آقای حسینیان دست زد روی دستش و گفت ما اشتباه کردیم که آقای لاریجانی را رئیس مجلس کردیم، حالا آقای باهنری که رسماً از آقای مطهری دفاع می کنند علی مطهری که در مورد ولی فقیه آن گونه صحبت کرده است و باهنر از او حمایت می کند و همان آقای باهنر و لاریجانی در رأس جبهه متحد اصولگرایان هستند. مگر آقای قالیباف در رأس قدرت جبهه متحد اصولگرایان نیست؟ اصلاً چرا باید آقای قالیباف به عنوان یک شخص در جبهه متحد نماینده داشته باشند. این به نظر شما عین قبیله گرایی نیست؟ این عین اشرافیت نیست؟

آقای زاکانی ما شما را جزء خودمان می دانیم  و به نظر من شما باید بیایید بنشینید جای آقای روانبخش و با آقای باهنر مناظره کنید نه اینکه با آقای روانبخش مناظره کنید و حسرت ما این است که الان داریم جلوی شما می ایستیم و ما از شما بیشتر ناراحت هستیم و بیشتر از شما غصه می خوریم. 

اگر فقط حرف هایی که آقای مطهری زده اند را بیان کنیم کافی است. ایشان گفته اند که اگر پدرم زنده بود تسخیر سفارت آمریکا را اجازه نمی داد، علیه فرمایش صریح امام خمینی(ره)، آقای مطهری گفته اند که نامه آقای هاشمی به مقام معظم رهبری حرف دل مردم بوده است و همین آقا اول در لیست شما قرار دارد و همین امروز آقای باهنر تاسف خورده اند از حذف شدن ایشان از لیست شما(جبهه متحد). خوب برادر بزرگوار آقای زاکانی عزیر ما که این همه سر قضیه دانشگاه آزاد زحمت کشیدید و خون دل خوردید، در همین دانشگاه یک عده ای شما را راه ندادند در سال 88 می خواستید بیایید علیه دانشگاه آزاد سخن بگویید، یادتان می آید؟ گفتند دعوای آقای هاشمی و احمدی نژاد به ما ربطی ندارد.

دوباره می گویم ما شما را از خودمان می دانیم. حال سوال من این است که چرا دوباره باید این اشتباه تکرار شود؟ تا کی آقای باهنر و قالیباف و ... باید به ریش ما بخندند؟ شما می گویید جبهه مستضعفین، آقای قالیباف طرفدار جبهه مستضعفین هستند؟ به نظر شما جبهه متحد بیشتر به چه قشری نزدیک است و اصلاً سابقه ی این حزب چیست؟ اصلاً اینها سال های سال در قدرت بوده اند تا که همان گفتمان سوم تیر آمد و آقای احمدی نژاد آمد و دم از مستضعفین زد. حالا ما الان آقای احمدی نژاد را قبول نداریم اما بالاخره این گفتمان ایشان هم بوده است و شما کاملا آقای احمدی نژاد و دولت را می زنید و هر کسی می خواهد حرف بزند و دفاع کند می بندینش به جریان انحرافی.

فقط شما به این سوال پاسخ دهید و فرار نکنید. شما از اول جلسه تا آخر جلسه مدام از آقای باهنر، قالیباف، لاریجانی و علی مطهری برائت می جویید و وقتی که در مورد حضور این افراد در جبهه متحد سوال می پرسیم می گویید اینها به من ربطی ندارند. چرا رفته اید و در کنار اینها نشسته اید؟ و بعد می گویید وحدت، وحدت در برابر چه؟

اصلاح طلبان کل نمایندگانی که معرفی کرده اند اگر همشون رأی بیاورند، اکثریت مجلس نمی شوند و تازه الان داند می گویید که لیست های ما در اکثر شهرستان ها با هم یکی است پس چرا شما دارید گفتمان را فدا می کنید؟ گفتمان پابرهنه ها و گفتمان مستضعفین برای من و شماست. حالا من نه ولی شما علم آن را در کشور بلند کرده اید ولی الان دارید به خاطر چند نفر مانند آقای لاریجانی و قالیباف گفتمان را فدا می کنید؟

ما نگفتیم که آقای لاریجانی و قالیباف حذف شوند بله دفع حداقلی و جذب حداکثری، در دایره اصولگرایی باشند منتها نه اینکه با سلام و صلوات بیایند بشینند آن بالا و دقیقاً شما این کار را کرده اید؟

پاسخ دکتر علیرضا زاکانی: ما نگاهمان به دولت همیشه تفکیک از جریان انحرافی بوده است و خواهد بود و در تمام مصاحبه هایی که بنده کرده ام و تمام نوشته ها و سرمقاله های پنجره که نوشته ام همیشه این تفکیک را انجام داده ام لذا در این موضع کاملا ما هم موضع با دوستان هستیم.

از محبت های شما ممنون. شما پرسیدید که چرا شما رفته اید کنار اینها؟ ما در تشکیل این سامانه دخالتی نداشته ایم و ما هم می توانستیم بیرون بایستیم و همان ایرادی که دوستان پایداری می گیرند بگیریم و به خود پایداری هم ایراد بگیریم و بگوییم شما هم ایراد دارید و شما هم در خصوص انحراف بعضی از دوستانتان سکوت کرده اید و ما گفتیم که این ایراد ها را نمی گیریم و راجب خود فتنه هم فقط فریاد کشیدن لازم نبوده علاوه بر فریاد کشیدن و روشنگری که لازم بوده چیزهای دیگر هم داشته است یکی بگویید که در آن دوران التهاب دانشگاه کدام از شما جرأت داشته در دانشگاه بیاید و در کوی دانشگاه که اتفاق افتاد کدامتان جرأت داشتید که بیایید و در قضیه کهریزک کدامتان رفتید تفکیک کردید بین اینکه یک عده ای می خواستند نظام را متهم کنند با این که این اشتباه چهار تا آدم بود لذا می خواهم بگوییم که عده ای هم در فتنه فریاد کشیدند و هم رفتند گره های فتنه را باز کنند و اسامیشان هم معلوم است لذا برخی از دوستان در فتنه هم نمره خوبی نگرفته اند نمره قبولی گرفتند اما نموره قبولی نگرفته اند و در انحراف هم موضع معلوم است و در خانه نشینی آقای احمدی نژاد کاملا مشخص است و الی آخر.

لذا ما در این سامانه دخلی که نداشته ایم . ما را خواستند و ما با یک تلفن رفتیم آنجا. مگر غیر از این بود که ما هنر این را داشتیم و رفتنیم استدلال کردیم و قانع کردیم که آقای مطهری، عباسپور و کاتوزیان قبول نشود و اگر این جرم است ما مجرمیم و من که نباید بیایم پاسخگو باشم که آقای مطهری فلان حرف را زد من حرفش را قبول ندارم بعد بیایم از او دفاع کنم، آقای لاریجانی آنجا سکوت کرده است و من حرفش را قبول ندارم و بیایم آن را بگویم. هر فردی هر صحبتی کرده خودش پاسخگو است و اونی که ما رفته ایم در این سامانه وحدت که یک حزب و گروه نیست و سلایق مختلف اصولگرایی است که در کنار هم جمع شده است و سابقه هم دارد که برای پیروزی لازم است و ضرورت دارد و گرنه ما باید کاممان تلخ بشود به شکستی که به این شکست توجه نکنیم نسیب مان خواهد شد لذا ما رفتیم آنجا و تلاش کردیم که آین آدم ها نیایند آنجا، حالا شما دارید من را محکوم می کنید! ما رفتیم آنجا و آقایان می خواستند که زید و امر نشوند مسئول ستاد جبهه متحد و بنده اسرار کردم که آقای کوثری باید بشود و ار باب اینکه شایسته این کار را آقای کوثری می دانم .

بنده شفاف شفاف هرکاری که انجام بدهم می آیم و اعلام می کنم و تا الان پشت صحنه هر کی هر کاری کرده الان بنده این کار را نمی کنم و اعلام می کنم که چه کار کردم و چه کار نکردم . انواع فحش را به خودمان خریدیم که الان شما برادر بزرگوار بگویید چه کار کردید؟

(اعتراض مجدد دانشجویان در خصوص باهنر و قالیباف)

این اتفاقی بود که در سامانه وحدت افتاد و ما اینجا زور کشی که نداریم ما آنجا منطق داشتیم و منطقمان را ارائه می کردیم و خودمان تصمیم می گرفتیم و آنجا که نمی گرفتیم حکمیت تصمیم می گرفت و در منطق ما اینها حذف شدند در لیست و ما جرم مان این است که تن به حادثه دادیم و رفتیم در صحنه و آنچه که باب دل شما است از صحنه در بیاوریم و می گویید چرا نشد؟ چون مانند زمان جنگ است بیسیم می زدیم و می گفتیم که خط دارد می شکند و دیگر نمی توانیم مقاومت کنیم. من می گوییم که اگر یک نفری آمد در لیست که آن هم استدلال خاص خودش را دارد و باب اشکال شما هست می گویید چرا می گوییم چون آقایون نیامدند. اگر اقایون(جبهه پایداری) می آمدند آن یک نفر هم نمی آمد.


+ نوشته شـــده در جمعه 90/12/5ساعــت 4:28 عصر تــوسط عباس | نظر
جدایی صدیقی و پناهیان از طیف مهدویکنی و پیوستن به گروه رسایی؟
جدایی صدیقی و پناهیان از طیف مهدوی‌کنی و پیوستن به گروه رسایی؟
 
Share/Save/Bookmark
سایت رجانیوز از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در جمع جوانان حامی جبهه پایداری در روستای سلمبر در جنوب تهران و سخنرانی پناهیان در میتینگ این گروه در شهر ری خبر داد
آفتاب: سایت رجانیوز از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در جمع جوانان حامی جبهه پایداری در روستای سلمبر در جنوب تهران و سخنرانی پناهیان در میتینگ این گروه در شهر ری خبر داد و نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی پیش از این در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان که با استقبال پرشور جوانان اهوازی همراه شد، خطاب به جوانان حامی این جبهه و در وصف آیت الله مصباح گفته بود: "خدا را شکر که قدر پرچمی را که فیلسوف بصیر و مورد اعتماد رهبری برافراشته می‌دانید."
کد مطلب :

+ نوشته شـــده در جمعه 90/12/5ساعــت 7:35 صبح تــوسط عباس | نظر
اسامی نمایندگان امضاء کننده طرح دو فوریتی وقف دانشگاه ازاد

بسمه تعالی

بر این اساس، «طرح وقف اموال دانشگاه آزاد» که طراحان این طرح آن را «طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی» می‌نامند، دیروز نیز پس امضای 62 تن از نمایندگان با قید دوفوریت در دستورکار صحن علنی قرار گرفت و پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان، دوفوریت آن به رأی نمایندگان گذاشته شد که رأی نیاورد از این رو یک فوریت طرح مذکور با 129 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.
اسامی نمایندگان امضاء کننده طرح مذکور بدین شرح است:
1- علی عباسپورتهرانی نماینده تهران
2- مجید نصیرپور نماینده سراب
3- کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا
4- مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود
5- سید مهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه
6- ابوالقاسم رحمانی نماینده اقلید
7- علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری
8- محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد
9- حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان
10- محمدحسن دوگانی‌آغچغلو نماینده فسا
11- حمید سعادت نماینده نجف‌آباد
12- علی ادیانی‌راد نماینده قائم‌شهر
13- اقبال محمدی نماینده مریوان و سرو آباد
14- احمد ناطق‌نوری نماینده نور و محمود آباد
15- عباسعلی نورا نماینده زابل و زهک
16- محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان
17- علیرضا منادی‌سفیدان نماینده تبریز
18- حسن ونایی نماینده ملایر
19- محسن نریمان نماینده بابل
20- جمشید انصاری نماینده زنجان و طارم
21- حسین گروسی نماینده شهریار
22- احمدعلی کیخا نماینده زابل و زهک
23- هادی قوامی نماینده اسفراین
24- سید رمضان شجاعی‌کیاسری نماینده ساری
25- بهمن محمدی نماینده فریدن، فریدون شهر و چادگان
26- داود محمدجانی نماینده آباده، بوانات و خرم‌بید
27- سید عماد حسینی نماینده قروه
28- عبدالله رستگار نماینده گنبد کاووس
29- محمدرضا سجادیان نماینده خواف و رشتخوار
30- محمدحسین‌ نژادفلاح نماینده ساوجبلاغ، طالقان و نظر آباد
31- بهمن مراد‌نیا نماینده بیجار
32- امین شعبانی نماینده سنندج، دیوان دره و کامیاران
33- فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه
34- کاظم فرهمند نماینده مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم
35- سید حسین هاشمی نماینده میانه
36- مصطفی رضا‌حسینی نماینده شهر بابک
37- نصرالله کمالیان نماینده قوچان و فاروج
38- سید یونس موسوی‌سرچشمه نماینده فیروز آباد، کارزین و فراشبند
39- شهریار طاهر‌پور نماینده تویسرکان
40- محمد‌علی حیاتی نماینده لامرد و مهر
41- نصر‌الله ترابی‌قهفرخی نماینده شهرکرد
42- عبد‌الرضا ترابی نماینده گرمسار
43- مهدی مهدی‌زاده نماینده گناباد
44- حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد‌غرب
45- یونس اسدی نماینده مشکین شهر
46- سید ‌جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد
47- عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی نماینده قائم‌شهر و سواد کوه و جویبار
48- غلامحسین مسعودی‌ریحان نماینده اهر و هریس
49- قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین
50- محمد‌رضا خباز نماینده کاشمر
51- بهمن اخوان نماینده تفرش
52- عبدالله کعبی نماینده آبادان
53- امیر طاهر‌خانی نماینده تاکستان
54- سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا
55- سید ‌مصطفی طباطبایی نژاد نماینده اردستان
56- مصطفی کواکبیان نماینده سمنان
57- حسین امیری‌خامکانی نماینده زرند و کوهبنان
58- حسین هاشمیان نماینده رفسنجان
59- علی اسلامی‌پناه نماینده جیرفت و عنبر آباد
60- علی‌اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق
61- انوشیروان محسنی‌بند‌پی نماینده نوشهر و چالوس
62- محمد ضابطی‌طرقی نماینده نطنز و قمصر


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/12/4ساعــت 3:37 عصر تــوسط عباس | نظر
آیةالله جنتی:به کسانی رای دهبدکه دردفاع ازولایت به زبان اکتفا نم

 آیةالله جنتی : مردم با بصیرت وارد شوند و به کسانی نظر کنند که در دفاع ولایت به زبان اکتفا نمی کنند
تاریخ  :  1390/08/28
 آیت الله جنتی: مردم باید با بصیرت وارد میدان شوند و تنها به کسانی که با دل و جان ولایت فقیه و رهبری را قبول دارند و به زبان اکتفا نمی کنند، رأی دهند ؛ ایشان تصریح کرد : امروز دشمنان نظام اسلامی بی کار نیستند، فتنه گران، انحرافی ها، سلطنت طلب ها و منافقین همه هستند و نظام با بیش از 20 جریان مخالف و انحرافی داخلی و خارجی رو برو است که باید آحاد ملت هوشیار باشند.

 


 

آیت الله جنتی، در هیجدهمین سالگرد شهادت سردار زین الدین و یادواره 6 هزار شهید استان قم که در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با اشاره به دشمنی های فراوان علیه نظام اسلامی، گفت : دشمنان نظام اسلامی بیکار نیستند، فتنه گران، انحرافی ها، سلطنت طلب ها و منافقین همه هستند و نظام اسلامی با بیش از 20 جریان مخالف داخلی و خارجی روبرو است که باید آحاد ملت هوشیار باشند.
ایشان ادامه داد: امروز خارج از کشور عده ای دور هم نشسته و قصه می بافند؛ البته پول هم دارند و حسابی خرج می کنند؛ بنابراین نظام اسلامی دشمنان فراوانی دارد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، در این میان حزب الله با تکیه به قدرت الهی محکم در برابر آنها ایستاده است و خداوند بوسیله سپاهیان و بسیجیان حزب اللهی اسلام را حفظ کرده است.
آیت الله جنتی با اشاره به اقدامات وقیحانه آمریکا علیه ایران اسلامی، بیان داشت: آمریکایی ها با کمال پر رویی و وقاحت به دروغ پردازی علیه ایران می پردازند، آنها که جنگ و تحریم را بی فایده می بینند، امروز تصمیم به ترور سرداران نظام اسلامی گرفته اند، با دروغی که به ایران درباره ترور سفیر عربستان بستند، می خواهند این مسئله را برای جهانیان توجیه کنند.
وی تصریح کرد: اگر واقعا ترور جرم است، چگونه مقامات رسمی آمریکایی در سطح جهانی اعلام می کنند که قصد داریم سرداران سپاه را ترور کنیم و همه ساکت هستند؟!
آیت الله جنتی یادآور شد: دشمن بداند هرچه بیشتر با سپاه و بسیج دشمنی کند این نهاد ها به جای آن که ضعیف شوند، در جامعه محبوب تر می شوند، نمونه آن سردار سلیمانی که تا پیش از این شناخته شده نبود، امروز محبوبیت فراوانی در جای جای کشور پیدا کرده است و این مسئله نشان می دهد که دشمنان ما بسیار احمق هستند.
وی خاطرنشان ساخت: مردم انقلابی باید هر چه بیشتر هوشیار و در صحنه حاضر باشند، دشمن شناسی خود را تقویت کنند و نسبت به اوضاع جهان تحلیل های درستی داشته باشند و خطر انحرافیون را دست کم نگیرند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به خطر انحرافیون در نظام اسلامی، گفت: انحرافیون پول و قدرت دارند و افراد زیادی را هم به دام خود انداخته اند، در این شرایط مردم باید بیدار باشند و با حضور خود در صحنه های مختلف آتش فتنه را خاموش کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن دوران انتخابات مجلس تاکید کرد: مردم باید با بصیرت وارد میدان شوند و تنها به کسانی که با دل و جان ولایت فقیه و رهبری را قبول دارند و به زبان اکتفا نمی کنند، رأی دهند.

* مراقب فریبکاری ها باشیم
آیت الله جنتی ادامه داد: در جریان فتنه دو گروه حضور داشتند، عده ای که دشمن بیدار و آگاه بودند که هنوز هم حضور دارند و با ولایت فقیه مبارزه می کنند و عده ای که فریب خورده و امروز توبه کرده اند؛ بنابراین مردم باید آمادگی خود را حفظ کنند و مراقب فریب کاری ها باشند.
وی در ادامه با اشاره به مظلومیت غدیر، افزود: غدیر و امام علی (ع) مظلوم ترین ها در تاریخ هستند؛ این واقعه بزرگ تاریخی که در آخرین سال حیات پیامبر (ص) اتفاق افتاد، به اندازه ای حساب شده، منظم و دارای اهتمام بود که هیچ انسانی باور نمی کرد چنین حادثه عظیمی دست خوش هوا و هوس سیاست بازان جاه طلب آن دوران قرار گیرد.
آیت الله جنتی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر ایستاد و خطبه خواند و دست علی (ع) را بلند کرد و ایشان را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و از نظر مکان و زمان و فضا و نحوه بیان و موقعیت از این بهتر امکان نداشت، پیامبر (ص) رسالت خود را به خوبی به پایان رساند ولی واقعاً از عجایب روزگار است که در مدت کوتاهی همه چیز زیر و رو شود و خورشید بدین شکل انکار گردد.
وی اضافه کرد: متاسفانه بارزترین مظاهر و حقایق عالم نادیده گرفته شد و کار به جایی رسید که امام علی (ع) دست خانواده را گرفت و به سراغ مهاجرین و انصار رفت تا حق خود را طلب کند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از 1300 سال انقلاب اسلامی برای زنده کردن ولایت و حکومت اسلامی ایجاد شد و دوباره غدیر زنده شد و ولایت علی (ع) در این کشور حاکم شد که تجلی آن در ولایت فقیه است.
آیت الله جنتی با اشاره به این که انقلاب اسلامی حرکتی بود که کسی پیروزی آن را باور نمی کرد، گفت: کسی باور نمی کرد یک روحانی مجتهد حرکت کند و جلو بیفتد و در برابر قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی پهلوی با دست خالی مبارزه کند و به پیروزی برسد.
آیت الله جنتی ادامه داد: همان عقده هایی که مشرکین و منافقین از علی (ع) داشتند، همان عقده ها در سلطنت طلب ها، منافقین، تجزیه طلب ها، خلق عرب ها و جریان های انحرافی مختلف وجود داشت و منافع خود را در خطر می دیدند و با این که پشت سر خود آمریکا و اسرائیل را داشتد، اما نتوانستند ولایت فقیه را خانه نشین کند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: علت این مسئله دو جریان است، یکی جریان علما و روحانیت و فضلا و مبلغین که به عنوان عاملان فرهنگی و فرهنگ سازان انقلاب و اسلام و ولایت افکار مردم را هدایت کردند و حقایق را توضیح دادند، جریان دوم حزب الله است که در بسیج و سپاه تجلی کرد و افرادی بدون نام و نشان در عرصه های مختلف به حمایت از نظام و حکومت اسلامی و ولایت فقیه پرداختند. آیت الله جنتی خاطرنشان ساخت: این دو جریان در اول اسلام نبود و بعد از رحلت پیامبر (ص) چنین جریان هایی حضور نداشتند تا ولایت را پشتیبانی کنند. 
دبیر شورای نگهبان با اشاره به این کسانی که از امام و انقلاب عقده داشتند، هر کاری خواستند انجام دادند و دست به ترور و تخریب و ایجاد ترس و وحشت و اغتشاش زدند، گفت: به برکت این دو جریان بیش از 30 سال حکومت اسلامی به صورت باور نکردنی ثابت و پابرجا ماند و در ابعاد مختلف رشد و پیشرفت کرد.
آیت الله جنتی، قدرت نظامی امروز ایران اسلامی را با گذشته قابل قیاس ندانست و افزود، در ابعاد علمی، صنایع، خدمات مختلف به مردم و محرومین نظام بسیار پیشرفت کرده و رشد بی سابقه ای داشته است .
آیت الله جنتی در پایان با ابراز تاسف از شهادت تعدادی از سپاهیان در حادثه انفجار در منطقه ملارد، اظهارداشت: این حادثه واقعا تاسف بار بود و از خداوند می خواهیم روح این شهیدان را با امام حسین و یاران ایشان محشور گرداند.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/12/3ساعــت 11:11 صبح تــوسط عباس | نظر
چرا شهرداری صدها میلیون تومان صرف تولید یک فیلم کرده است؟

چرا شهرداری صدها میلیون تومان صرف تولید یک فیلم کرده است؟

 

آوینی فیلم-  محمدحسین جعفریان شاعر ارزشی ایران که همواره نقطه نظرات صریحش درباره اوضاع فرهنگی کشور مورد توجه مخاطبان قرار میگرفته به تازگی در یادداشتی از سرمایه گذاری هنگفت شهرداری برای تولید یکی از آثار جشنواره امسال انتقاد کرد! بخشهایی از یادداشت جعفریان در این باره را می خوانید:

فیلمسازی با بودجه شهرداری
 
یکی از فیلمهای جشنواره امسال فیلم فجر، با سرمایه سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران ساخته شده است؛ فیلمی که دست بر قضا بد هم نیست، زیرا اغلب در اینگونه مشارکتها، اثر نهایی چنگی به دل نمی زند. این در حالی است که «خوراکیان» معاون شهردار و رئیس این سازمان، به تازگی از کمبود و عدم تخصیص بودجه لازم، برای فعالیتهای سازمان متبوع خود خبر داده بود.
 
چرا صدها میلیون تومان از بودجه شهرداری صرف تولید فیلم شده است؟
 
در سالهای اخیر، بسیار رایج شده است که مراکز و سازمانهای مختلفی در ساخت فیلمهای سینمایی سرمایه گذاری کنند. گاه این مراکز خصوصی اند و یا حتی دولتی اما با اهداف تجاری و شناساندن محصولات و خدمات خود چنین می کنند. اما در این مورد خاص چنین نیست. فیلمی با مضمون دفاع مقدس دستمایه سرمایه گذاری این سازمان بوده و این در حالی است که ما «بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس» را داریم که مشخصاً چنین وظیفه ای دارد. مراکز سینمایی وزارت ارشاد نیز اغلب از چنین موضوعاتی استقبال می کنند و با اینهمه نگارنده سردرنمی آورد که چرا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید صدها میلیون تومان صرف آن کند؟ سرمایه ای که شهری به عظمت تهران، آن هم در بخش فرهنگی، تشنه آن است و چنانکه آمد، همیشه با کمبود بودجه در این قسمت روبروست!
 
از یک سو میگویند برای امور جاری فرهنگی شهر بودجه نداریم و از سوی دیگر...
 
بدبختانه این جادوی سینما بیشتر مدیران فرهنگی را شیفته و مفتون خود کرده و وادار می کند تا نخودی در این آش بیندازند. ورود به این عرصه نه در تخصص و نه در حیطه کاری تعریف شده آنهاست و با این حال، شاهد تکرار چنین رفتاری هستیم. از یک سو می گویند برای امور جاری فرهنگی شهری بودجه کم داریم و از سوی دیگر... .
 
سخنگوی آقای قالیباف وقت کم نمی آورد؟
 
در خبرها خواندم که «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان نماینده دکتر قالیباف و سخنگوی او در ماجرای جبهه های انتخاباتی تعیین شده و اینجا هم فکر کردم، سازمان تبلیغات با آن عظمت و انبوه فعالیتهای بر زمین مانده اش چطور برای مدیری چون آقای خاموشی، آنقدر وقت باقی می گذارد که در دعواهای سیاسی نیز بدرخشد و در نقش میانجی و مصلح و سخنگو ظاهر شود؟ مثالهایی از این دست کم نیستند که هر کدام بیانگر کژتابی های مدیریتی در بخش فرهنگی کشور و به دیگر سو رفتن آنان است.

 

کد خبر:117676 -


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/12/3ساعــت 10:41 صبح تــوسط عباس | نظر
متاسفانه آقای زاکانی مداح آقای قالیباف شده.حجت الاسلام جلالی مس

دکتر جلالی که از این بداخلاقی زاکانی بسیار تعجب کرده بود، از طریق تلفن به دانشجویان اعلام می کند که بنده همه آنچه که آقای زاکانی گفت را شدیدا تکذیب می کنم.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، دکتر زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جریان متحد در مناظره با حجت الاسلام روانبخش در دانشگاه امام صادق ادعاهایی را درباره انتقادات مسئول دفتر علامه مصباح یزدی از وی مطرح کرد که کاملا خلاف واقع بود و از آنجا که حجت الاسلام روانبخش به خلاف واقع بودن این اظهارات یقیین داشت در همان جلسه مناظره با حجت الاسلام دکتر جلالی مسئول دفتر علامه مصباح یزدی تماس تلفنی می گیرد و از وی می پرسد که آیا سخنان آقای زاکانی را تائید می کنید؟! که این موضوع با واکنش صریح حجت الاسلام جلالی مواجه می شود.

دکتر جلالی که از این بداخلاقی زاکانی بسیار تعجب کرده بود، از طریق تلفن _ که در حال پخش از بلندگوی مراسم بود _ به دانشجویان اعلام می کند که بنده همه آنچه که آقای زاکانی گفت را شدیدا تکذیب می کنم.

دکتر جلالی،نامزد انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان در ادامه افزود: من اصولا مبنای فکری آقای زاکانی را قبول ندارم و هر آنچه که ایشان در اینباره مطرح کرده اند را تکذیب می کنم.

حجت الاسلام جلالی همچنین به خبرنگار " بی باک" گفت: بنده به هیچ وجه تسامح و تساهل در پیش گرفته شده توسط برخی مدعیان اصولگرایی را قبول ندارم و معتقدم همه جریانات باید در قبال جریانات فتنه و انحرافی مواضع شفاف داشته باشند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام جلالی مسئول دفتر علامه مصباح یزدی چندی پیش در انتقاد از عملکرد زاکانی گفت: متأسفانه امروز بعضی از دوستان که توقع می رفت در مقابل ساکتین فتنه موضع گیری کنند و آنان را وادار به پاسخ گویی و عذر خواهی کنند، میدان را برای مانور آنان آماده کرده اند. من هیچ وقت فکر نمی کردم که آقای زاکانی به این روز بیفتد که مداح آقای قالیباف بشود. آقای زاکانی با چه مبنایی می گوید قالیباف سرباز ولایت و رهبری است؟ خب ایشان مسئول ستاد انتخاباتی آقای قالیباف بود و به خوبی می داند که آقای قالیباف از مسیر اصولگرایی ناب فاصله گرفته است. خود آقای زاکانی به بنده گفت که روش تبلیغات قالیباف، روش تبلیغات دینی نبود، بلکه بر اساس روش های غربی بود. خود آقای زاکانی به بنده گفت که سفارش مقام معظم رهبری به قالیباف این بود که شما سردار جبهه و جنگ و برادر شهید هستی، با تابلوی برادر شهیدت و ارزش هایت حرکت کن. زاکانی به من گفت که قالیباف این توصیه آقا را فراموش کرد و علت شکستش هم فراموش کردن این ارزش ها و فاصله گرفتن از تابلوی خط امام بود.

آقای زاکانی که این سخنان را در حضور بنده بیان کرده است، چه شده که امروز قالیباف را سرباز ولایت می داند؟ آیا ایشان عوض شده یا آقای قالیباف؟ آقای قالیباف که عوض نشده است، از رسانه های ایشان و یارگیری های انتخاباتی ایشان مشخص است. دو سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری، این آقا در کرمان که 1000 کیلومتر از تهران دور است، ستاد انتخاباتی تشکیل داده و مرتب افرادش را به آنجا می فرستد.

آقای زاکانی نباید برای توجیه عملکرد سیاسی و جهت گیری های خود، ایثارگری و ولایت مداری را یدک بکشد و بگوید که من همان زاکانی سابق هستم. من باور ندارم که آقای زاکانی، همان زاکانی سابق باشد، از تعریف و تمجید هایی که می کند، احساس می کنم که ایشان هم نمک گیر شده باشد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/12/3ساعــت 7:42 صبح تــوسط عباس | نظر
انتخابات 90؛ \پایدار ماندن بر اصول\ یا \تسلیم مصلحت اندیشان شدن\

انتخابات مجلس

انتخابات 90؛ "پایدار ماندن بر اصول" یا "تسلیم مصلحت اندیشان شدن"؟

انتخابات نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی جدای از حساسیت های برون مرزی اش مثل تقویت مدل مردم سالاری دینی در جهان، تاثیر در فرآیند بیداری اسلامی، تأثیر در موج عدالتخواهی در سطح جهان و ...در داخل کشور نیز حساسیت ها و وی‍ژگی های منحصر به فردی دارد. ویژگی های منحصر به فرد این انتخابات نسبت به انتخابات قبلی ایجاب می کند که با نگاه دقیق تر و بصیرتری به تحلیل وقایع برای تصمیم گیری درست بپردازیم. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این انتخابات، رشد سطح بصیرت ملتی است که قرار است به امید خدا در این انتخابات حماسه ی دیگری خلق کنند.

در این شکی نیست که فتنه ی 88، باعث ایجاد رشد جهش گونه ی سیاسی-اجتماعی غاطبه ی مردم شد و خیلی اغراق آمیز به نظر نمی رسد که بگوییم بینش سیاسی مردم به اندازه ی کل سال های انقلاب، رشد کرد. همچنین موضع گیری خواص در فتنه ی 88 که حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) از آن به عنوان "معیار" یاد می کنند، یک بازخوانی سریع و زنده ی تاریخ صدر اسلام بود.

علی ای حال رشد جهشی مردم که گفتیم یکی از ویژگی های منحصر به فرد این انتخابات است، باعث به وجود آمدن فضای جدیدی شده است که این فضای جدید نیاز به تحلیل ها و در نتیجه تصمیم گیری های متناسب با خودش را دارد.

اینکه ما بخواهیم مسائل و کش مکش ها و آرایش بندی های گروه های مختلف سیاسی را در عرصه ی بزرگی مثل انتخابات مجلس نهم، همانطور تحلیل کنیم که قبل از فتنه ی 88 تحلیل می کردیم، نوعی ظلم به استقامت و بصیرت مردم در 8 ماه نبرد نرم، رویش های انقلاب و در نهایت به حماسه ی بی نظیر 9 دی است. اگر بصیرت توده های مردم آنقدر رشد کرده که توانستند از یکی از پیچ های بزرگ تاریخ انقلاب عبور کنند و حماسه ی 9 دی را بیافرینند، پس خواص باید در تحلیل هایشان رشد بصیرت توده های مردم، بعد از فتنه ی 88 را به رسمیت بشناسند!

با نگاه به فضای سیاسی کشور، با 3 نوع تحلیل عمده از سوی خواص روبرو می شویم:

دسته ی اول تحلیل گران در واقع معتقدند، مردم نه تنها از معترضین- بخوانید فتنه گرها- بیزاری نمی جویند! بلکه پایگاه مردمی معترضین -فتنه گرها- یا همان تجدید نظر طلبان، کم نیست تا جایی که مدتی پیش از سهم خواهی و تهدید نظام به شرکت نکردن در انتخابات بحث می کردند و برای نظام شرط و شروط می گذاشتند!

دسته ی دوم تحلیل گران با اینکه از فتنه گرها تبری می جویند اما خیلی وزنی برای اتفاقات دوران فتنه، چه اتفاقات منفی مثل شناخته شدن افرادی به عنوان ساکتین فتنه و چه اتفاقات مثبت مثل حماسه ی 9 دی و رویش های جدید انقلاب، قائل نیستند. این دسته با تفسیر خاصی از عبارت "جذب حداکثری"، کسانی را که کارنامه ی ضعیفی در دوران فتنه داشته اند را به دلایل مصلحت اندیشانه ای، به عنوان لیدر اصولگرایی معرفی می کنند.

اما دسته ی سوم تحلیل گران معتقدند اصرار حضرت آقا بر فتنه و مسائل اتفاق افتاده پیرامون آن حتی با گذشت چند سال، خود یک "معیار" است که باید دقت بیشتری بر آن داشته باشیم. این قابل قبول نیست که افرادی که کارنامه ی ضعیفی در یکی از بزرگترین امتحان های تاریخ انقلاب-فتنه 88- داشته اند، بخواهند از پرچم داران و لیدرهای اصولگرایی و ولایت مداری باشند و برای مردم از بصیرت بگویند!

دسته ی اول تحلیل گران چون تحلیلشان خیلی متوهمانه است، در اینجا محلی برایشان قائل نیستیم. اما در مورد دسته ی دوم و سوم باید گفت که: در فضای انتخاباتی کشور، دسته ی دوم به نام "جبهه ی متحد اصولگرایان" فعالیت می کنند و دسته ی سوم به "جبهه ی پایداری انقلاب اسلامی" معروفند.

ما معتقدیم باید فرزند زمانه بود و بر همین اساس می گوییم تحلیل دسته ی سوم دقیق ترین و واقعی ترین نوع نگاه به مسائل اجتماعی-سیاسی کشور است. برای این ادعا دلایلی وجود دارد که مهمترین آن ایمان به رشد جهش گونه ی بصیرت ملت بعد از فتنه ی 88 است. دلیل دیگر افول شدید پایگاه مردمی اصلاح طلبان-تجدید نظر طلبان- است که در این چند سال گذشته همیشه یکی از دغدغه های حزب الله بوده اند. اما بعد از فتنه و رو شدن دست لیدرهای این جریان کودتاگر، تقریباً فاتحه ی اصلاح طلبی خوانده شده است؛ شاهد مثالش هم این است که خود آنها اعتراف می کنند که برای رأی آوردن در مجلس نهم نباید با تابلوی اصلاح طلبی وارد عرصه ی رقابت شد. جالب اینجاست که این عناصر برانداز، خودشان قبول دارند که دیگر حنایشان برای مردم رنگی ندارد اما بعضی از به اصطلاح اصولگرایان، برای مصلحت اندیشی ها و مقاصد سیاسی-قبیله ی خودشان، دائم خطر اینها را در تریبون هایشان گوشزد می کنند!

یکی از خط قرمزهای مشترک هر دو جبهه متحد و پایداری، مقابله و مخالفت با گروه انحرافی است. اما در مورد این گروه باید به این نکته اشاره کرد که بعضی از دوستان جبهه ی متحد باز هم به همان دلایل بالا، یعنی مصلحت اندیشی های غیر واقعی و مقاصد قبیله ای در عرصه ی سیاست، تصویری کاریکاتوری و وحشتناک از این گروه به مردم ارائه می دهند که در نهایت نتیجه می گیرند به دلیل خطر بسیار زیاد آنها! ما باید با هر ساز و کاری شده با هم متحد شویم؛ حالا این ساز و کار می خواهد سهم خواهی باشد یا متحد شدن با ساکتین فتنه یا...

برخی می گویند گروه انحرافی قرار است با عناصر ظاهرالصلاح و ظاهراً ولایی در شهرهای کوچک و نیز با هزینه های هنگفت برای هر کدام، وارد انتخابات شوند. اولاً این در حد یک گمانه زنی است. ثانیاً در همان ابتدای امر به تناقض "ولایی بودن" و "صرف هزینه های هنگفت" می رسیم. ولایی بودن و صرف هزینه های میلیاردی از منابع نامعلوم یک استراتژی ضعیف و بچه گانه است که هر کسی را در همان ابتدای امر متوجه بودار بودن کاندید مورد نظر می کند. ضمن اینکه در حالت کلی این نوع نگاه به مردم ، نگاهی غیر اخلاقی و توهین آمیز است. اینکه ما فکر کنیم کاندیدایی بتواند تنها با ابزار پول، رأی مردم را جمع کند، هم نوعی توهین به مردم و هم خلاف تجربه است.

انتخابات 84 را که یادمان نرفته است، کسی که با دست خالی و فقط با کمک های مردمی آمده بود به میدان، بر قطب کانون ثروت و قدرت با تبلیغات آنچنانی اش پیروز شد. عبرت گرفتن از تاریخ برای همین جاهاست. ضمن اینکه مطهری زمان، حضرت علامه مصباح یزدی(حفظه الله) فرمودند: "حضرت امام(ره) به ما آموخت که خدا قبل از هر جا در میدان سیاست است" و "خدای سیاست همان خدای جبهه هاست". این فرمایش حضرت علامه مصباح یزدی معنای عمیقی دارد. چیزی که ما فهمیدیم این است که چطور فرزندان حضرت روح الله در جنگ تحمیلی با دستان خالی ولی با ایمان توانستند در برابر بیش از 20 کشور جهان بایستند و پیروز شوند، حال در عالم سیاست هم همان خدا، ربوبیت و حاکمیت می کند. اگر با خدا بستیم پیروزیم و گرنه اگر به بهانه ی رأی آوردن، اصول اصولگرایی را زیر پا گذاشتیم، در حقیقت با چیز دیگری غیر از خدا بسته ایم.

والعاقبة للمتقین

+ نوشته شده در جمعه بیست و هشتم بهمن 1390ساعت 11:38 توسط محمد روزبهانی | 6 نظر



+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/12/1ساعــت 8:25 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4