سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای قالیباف نارجی بمان
سلمان امیری
بعد از انتخابات مجلیس شورای اسلامی همان طور که پیش بینی می شد فضای انتخاباتی ریاست جمهوری آغاز گردیده است که دراین میان این افراد را می توان به سه قسمت تقسیم کرد: بعضی از سیاسیون که دوره آن ها تمام شده و درانزوای سیاسی هستند با اعلام کاندیداتوری خود ، سعی در حیات دوباره در فضای جدید دارند و بعضی هم با مشاوره و اصرار احزاب پا دراین عرصه می گذارند و افراد دیگر با تبلیغات فراوان عملکرد خود را قبل از شروع انتخابات سعی در بزرگنمایی فعالیت و دستاوردهای خود دارند
در میان آقای شهردار با این که رسماً اعلام کاندیداتوری نکرده است بنا به دلایل ذیل و شواهد عزم خود را جزم برای شرکت در نتخابات کرده است

 1-ساختن فیلم نارنجی پوش به چه بهانه ایی بود آیا هدف تقدیر و اهمیت به رفتگران شهرداری بود یا تبلیغ آقای...! این فیلم که کلاً سفارشی و از اول شروع فیلم به این موضوع می شود متوجه شد اول باید پرسید هزینه بالای ساخت این فیلم را چه ارگانی متقبل شده است چه توفیقی در حال زحتمکشان شهرداری داشته است


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/7/18ساعــت 8:34 صبح تــوسط عباس | نظر
طرحی که چراغ قالیباف را روشن می کند
با تصویب این طرح افرادی چون قالیباف که از مدتها قبل برنامه های تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند اما همچنان اصرار دارند که با چراغ خاموش حرکت کنند؛ دیگر نمی توانند با این سیاست فعلی به حرکت خود ادامه دهند و چاره ای جز روشن کردن چراغ کاندیداتوری خود را ندارند. / در انتخابات مجلس نهم؛ تصاویری از سوء استفاده برخی کاندیداها از امکانات شهرداری تهران منتشر گردید که با واکنش مردم و نخبگان روبرو شد ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/7/18ساعــت 8:25 صبح تــوسط عباس | نظر
نفوذ یک پهپاد در عمق صحرای نقب ،اسرائیل را تکان داد (خبر ویژه)

بسمه تعالی

کارشناسان اطلاعاتی اسرائیل گفته اند که پهپاد تجسسی با ماموریت گردآوری اطلاعات از جنوب اسرائیل، به حریم هوایی این منطقه فرستاده شده و فاقد مواد انفجاری بوده است.
با این حال برخی محافل در رژیم صهیونیستی نسبت به نفوذ این هواپیمای بدون سرنشین در عمق آسمان فلسطین اشغالی و تا نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا ابراز نگرانی شدید کرده اند به ویژه اینکه این اتفاق برای چندمین بار رخ می دهد و آمار دقیقی از این نفوذهای اطلاعاتی هوایی وجود ندارد. آنها معتقدند اتفاقات اخیر ضریب اطمینان سپر هوایی موسوم به گنبد آهنین را به شدت زیر سوال برده است. مسیری که این پهپاد از هنگام ورود به آسمان فلسطین اشغالی تا هنگام سقوط طی کرده، 100کیلومتر و به مدت بالغ بر 30دقیقه عنوان شده است. هواپیما در 40کیلومتری تاسیسات دیمونا مورد اصابت قرار گرفته اما مسئله مهم تر این است که توانسته در عمق آسمان فلسطین اشغالی پیش برود.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/7/17ساعــت 5:29 عصر تــوسط عباس | نظر
تحریم ها آنقدر باید ادامه بیابد تا خیابان های ایران ناآرام شود.و

بسمه تعالی

سخنان لیبرمن، هیلاری کلینتون، ویلیام کوهن و فیلیپ هاموند در بازه زمانی قبل و بعد اتفاقات چهارشنبه گذشته به وضوح نشان می دهد دشمن «نارضایتی اقتصادی در جامعه» را نشانه گرفته و امیدها و آرزوهایی را به نظاره نشسته است.
ابتدا لیبرمن بود که 4 روز قبل از تحرکات و ناآرامی های محدود در چهارشنبه گذشته ادعا کرد که با شدت گرفتن تحریم ها، خیابان های ایران آشوب می شود. پس از آن کلینتون و ویلیام کوهن از اثرگذاری تحریم ها سخن به میان آوردند و بالاخره دیروز فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی خصمانه ادعا کرد که تحریم ها آنقدر باید ادامه بیابد تا خیابان های ایران ناآرام شود و ما به آشوب ها چشم دوخته ایم.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/7/17ساعــت 5:11 عصر تــوسط عباس | نظر
» آیا واقعا قالیباف جز ساکتین فتنه بود؟

بسمه تعالی

 مهمترین موضع‌گیری آقای قالیباف در سال 88 صحبت‌های ایشان در گفتگوی ویژه‌ی خبری در تاریخ 2 تیر 88 است (+). در این مصاحبه بدون یک کلمه موضع گیری درباره دروغ تقلب، سعی کرده است به مواردی کلی اشاره کند و بین نظام و اغتشاش‌گران، نقش میانه را بازی کند. اهم موضع‌گیری‌های وی:

«یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران خلق حماسه بزرگ 85 درصدی ملت در سی سالگی انقلاب اسلامی ایران است»، «عدالت در اخلاق بزرگترین نیاز عرصه سیاست است»، «این جنگ تبلیغاتی که در این مناظره‌ها و این منازعه‌ها شروع شد، قبل از آن اگر دقت می‌کردید پیش از گسترش در جامعه همه اینها را در رسانه‌های خود نامزدها قابل مشاهده بود»، «تما وقتی یک منازعه‌ای به پیش می‌آید و یک اختلافی پدید می‌آید هر دو طرف مقصرند»، «قانون انتخابات نیازمند به بازنگری است»، «اطلاع‌رسانی در زمینه انتخابات یکی از ضعف‌های عمده این دوره بود »، «همه آنها که دارای ابهاماتی در فضای انتخابات هستند باید با سند سخن بگویند»، «باید، نخبگان، مردم و نامزدها بپذیرند که در یک انتخابات یک نفر برنده می‌شود و یک نفر انتخاب می‌شود»، «آیا آموخته‌ایم که اگر شکست خوردیم باید چگونه رفتار کنیم، آیا باید بداخلاقی‌ها را ادامه دهیم؟»، «عزیزی که منتخب می‌شود باید این باور درونی را داشته باشد که از لحظه انتخاب شدن بداند که منتخب 75 میلیون جمعیت ایران است و مخاطبان وی تنها رای‌دهندگان به وی نیستند و این را باید در عمل و بیان رعایت کنند»، «وقتی ما مدعی قانونگرایی هستیم اما خودمان توجهی به قانون نداریم نتیجه آن این می‌شود که یک عده‌ای آشوبگر فضا را در کشور ملتهب می‌کند»، « آن جمعیتی که در 25 خرداد به خیابان‌ها آمدند یک بخشی از مردم بودند که دارای ابهاماتی بودند»، « ای کاش مجریان قانون و آنهایی که می‌خواهند تجمعات را برگزار کند، قانون را رعایت می‌کردند »، «{در 25 خرداد} شاهد آن بودیم که افرادی حرفه‌ای با نظام مشکل دارند و صف‌شان از مردم جداست، دست به اغتشاشاتی زدند»، « کاندیداها از فرصت پنج روزه استفاده کنند »، « اگر ما اختلاقی داریم باید آن را در چارچوب قانون پیگیری کنیم و بدانیم که دشمنان در کمین‌اند و در این راه باید دست در دست هم با تکیه بر وحدت کلمه برای پیروزی در مسیر انقلاب و نظام گام برداریم»، « با در اختیار قرار دادن فرصت‌ها برای همه اجازه دهیم بیانات مختلف مطرح شود»، « وی در پایان با تاکید بر ارائه مستندات محکمه پسند از سوی کاندیداها گفت: اجازه دهیم شیرینی بزرگ حضور ملت که برخاسته از افکار امام و انقلاب بوده به کام جامعه تلخ نشود و اعتراضات خود را در مجاری قانونی پیگیری کرده و به پیش ببریم».

چون این اصلی‌ترین موضع ایشان در تمام سال 88 است، کمی به تفصیل اشاره شد. ولی در این موضع‌گیری‌ها کاملا سیاست پرهیز از مواضع صریح و پرداختن به کلیات تا به کسی بر نخورد، یکی به میخ و یکی به نعل زدن، عدم پرداختن به موضوع اصلی، عدم پرداختن به دروغ بزرگ و اتفاقات عجیبی که علیه نظام برنامه‌ریزی شده است، عدم اشاره به نفوذ و دخالت و نقشه‌کشی گسترده آمریکا و بیگانگان، تقلیل سطح اختلافات و تعارضات به یک اختلاف سلیقه ساده و… مشخص است. در بهترین توجیه، وی هنوز متوجه دعوای اساسی بین نظام و مستکبرین نشده است و گمان می‌کند دعوا بین دو کاندیدا است! در حالی که در همان ایام، افراد بسیاری به این نکته اشاره داشتند که ماجرا فراتر از دو نامزد، بلکه یک هجمه حساب شده علیه نظام است. به عنوان نمونه می‌شود به سخنان حداد عادل به عنوان چهره‌ای فرهنگی و معتدل اشاره کرد که چند روز پیش از آقای قالیباف با صراحت موضع گیری کرد و چنین مطلبی را طرح کرد.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/7/17ساعــت 4:57 عصر تــوسط عباس | نظر
سلاح تک تیراندازیک سلاح استراتژیک انفرادی

بسمه تعالی

نگاهی به یک سلاح استراتژیک انفرادی در کشور

یک شلیک مناسب از طرف یک تک تیرانداز می تواند سرنوشت یک نبرد را تغییر داده و در نهایت سرنوشت یک جنگ و یک ملت را رقم بزند. اما برای به ثمر رساندن آن یک شلیک شما به یک سلاح دقیق و نیرومند نیاز دارید .
<** ادامه مطلب... **>

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سربازی پنهان شده در گوشه ای از میدان نبرد که خود را با محیط اطراف استتار کرده و به یک سلاح دارای دوربین مجهز است تصویر عمده ای است که بعد از شنیدن واژه تک تیرانداز در ذهن بسیاری از ما نقش می بندد. از زمان جنگهای داخلی آمریکا تا به امروز در عراق و افغانستان تک تیر اندازها و سلاح های آنان توانسته اند نقش بسیار مهمی در تغییر مسیر نبردها داشته و به نوعی تاریخ ساز باشند. در کشور ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سلاح های دوربین دار آنچنان که باید و شاید وجود نداشت و تنها تعدادی از سلاح های ژ-3 به عنوان سلاح سازمانی ارتش به دوربین مجهز شدند .
با شروع جنگ تحمیلی و رو به رو شدن با ارتش عراق که با شکل شرقی آموزش دیده و به تعداد زیادی سلاح دوربین دار سری « SVD » مسلح شده بودند رزمندگان ایرانی با غافل گیری غیرمنتظره و تلخی رو به رو شدند. این مسئله باعث شد تا به غیر از سلاح »سیمینوف » در سال های اخیر چندین مدل سلاح تک تیرانداز دیگر توسط ایران وارد خدمت شده و به نیروهای مسلح تحویل شود. در این مطلب نگاهی به سلاح های تک تیرانداز در ایران خواهیم داشت .
دراگانوف
به صورت سنتی و تا سال های دهه 60 میلادی سلاح های سازمانی ارتش های مختلف دنیا با نصب یک عدد دوربین تبدیل به یک تفنگ تک تیرانداز می شدند. از این میان می توان به سلاح هایی همچون : ماوزر مدل 98 آلمانی، لی انفیلد انگلیسی، مویسین ناگات روسی و یا اسپرینگ فیلد ام 1903 آمریکایی اشاره کرد. سلاح هایی با مکانیزم گلنگدنی و تک تیر که با نصب یک دوربین می توانستند مسافتهایی در حدود 1000 متر و بیشتر را پوشش دهند .
تا سال 1963 میلادی این روش ادامه داشت و عمده ارتش ها با تغییر این سلاح ها و یا مدل های شکاری صاحب تفنگ های تک تیرانداز می شدند. اما در این سال ارتش شوروی سابق سلاحی را وارد خدمت کرد که بسیاری از آن به عنوان اولین سلاح ساخته شده برای «تک تیر اندازی » یاد می کنند .
« دراگانوف » یک سلاح نیمه اتوماتیک با کالیبر 54*62.7 بود که با یک خشاب 10 تیر مسلح شده و مکانیزم کلی مسلح شدن و عملکرد آن یک کپی از سلاح معروف 47 - AK به شمار می رفت. این سلاح با یک دوربین مدل « 1 - PSO » با توانایی بزرگ نمایی 4 برابر مجهز شد که به آن توانایی هدف قرار دادن به صورت موثر تا فاصله در حدود 800 متری را می دهد .
سادگی کار با این سلاح، ارزان قیمتی و مقاومت بالای آن در برابر شرایط سخت میدان نبرد باعث شده است تا این سلاح به یکی از پرطرفدارترین سلاح های تک تیرانداز در جهان بدل شود. یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی به شما می گوید که با وجود طی شدن سالهای زیاد از طراحی این سلاح، » داراگانوف » هنوز به عنوان یکی از سلاح های محبوب تک تیرانداز در جهان به شما می رود .
تک تیراندازها در کشورهایی همچون روسیه، ایران، چین، ونزوئلا، ویتنام، پاکستان، ترکیه و یا فنلاند از این سلاح استفاده می کنند .
M40 ایرانی
سلاح تک تیرانداز « M40 » یکی از مشهورترین تفنگ های تک تیرانداز در جهان به شمار می رود که از زمان جنگ ویتنام تا به امروز به عنوان سلاح استاندارد سپاه تفنگ داران دریایی آمریکا شناخته مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا در یکی از نمایشگاه های محصولات دفاعی و امنیتی در تهران یک سلاح تک تیرانداز در غرفه سلاح های صنایع دفاع وجود داشت که به شکل عجیب و جالبی به « ام 40 » آمریکایی شبیه است .
این سلاح آمریکایی بر پایه تفنگ شکاری مدل 700 ساخت کمپانی اسلحه سازی «ریمینگتون » ساخته شده است. با توجه به نبود اطلاعات در مورد مدل ایرانی این سلاح و البته شباهتهای بسیار جالب و نزدیک بین دو نمونه آمریکایی و ایرانی می توان بر اساس اطلاعات موجود از مدل آمریکایی به این اعداد دست پیدا کرد. وزن این سلاح در حدود 5.6 تا 5.7 کیلوگرم، کالیبر 51* 2 6.7، سیستم مسلح سازی گلنگدنی و توانایی پذیرش 5 گلوله که به صورت دستی در مخزنی در درون سلاح قرار می گیرد .
در مقام مقایسه با سیمینوف روسی، باید گفت که این سلاح از سرعت تیراندازی پایین تری برخوردار است. اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از مکانیزم گلنگدنی باعث می شود تا تمامی نیروی موجود در سلاح برای راندن گلوله به جلو صرف شده و سلاح از برد و دقت بهتری برخوردار باشد. دست یافتن به بردهای بیش از 800 و 1000 متر با کالیبر 51*2 6.7 امری سخت و مشکل است که به توانایی های بالا و تمرینات فوق العاده زیاد از طرف تک تیرانداز نیاز دارد. استفاده از مکانیزم گلنگدنی خود برای رسیدن به بردهای بالای 1000 متر یک کمک و مزیت به حساب می آید .
دقت در این سلاح ایرانی نشان از تعبیه شدن بخش مخصوص بر روی قنداق برای افزایش راحتی کاربر داشته و اضافه شدن پایه در جلوی سلاح می تواند به ثبات بهتر سلاح در هنگام تیراندازی کمک کند. می توان انتظار داشت که تیراندازان ایرانی با این سلاح بتوانند اهداف مورد نظر را به راحتی در فاصله نزدیک به 1000 متر هدف قرار دهند .
سال 1982 میلادی یکی دیگر سالهای مهم در تاریخ سلاح های تک تیرانداز به حساب می آید. در این سال طراح آمریکایی »رانی برت » یک سلاح تک تیرانداز به نام » مدل 82 » را معرفی کرد که به عنوان اولین سلاح تک تیرانداز با کالیبر 7.12 میلی متری شناخته شد .
تا پیش از این این گلوله تنها از مسلسل های سنگین مثل سری « دوشکای » روسی و یا «ام 2 » آمریکایی شلیک می شد. استفاده از این کالیبر بزرگ و سنگین منجر به معرفی سلاح های تک تیرانداز « ضد مواد » شده است که نه فقط می توانند نفرات دشمن و بلکه خودروها و تاسیسات آنها مثل سنگرهای بتونی را نیز از بین ببرند . 
تجربیات موفق این سلاح باعث شد تا همه در دنیا به سمت طراحی و ساخت گونه ای از این سلاح ها بروند . در کشور ما و با توجه به عدم وجود نمونه قبلی و یا دانش مورد نیاز برای ساخت این سلاح مسئولین امر سعی کردند تا با خرید از یک منبع خارجی نیاز اولیه داخلی را تامین کنند .
این اسلحه ها بسیار شبیه سلاح تک تیرانداز اتریشی مدل « HS.50 » ساخت شرکت اتریشی اشتایر است؛ سلاحی دقیق و قدرتمند با کالیبر 7.12 میلی متر که می توان با کمک آن اهدافی در فواصل 1500 تا 2000 متری را به راحتی هدف قرار داد. به طور کلی این سلاح در دو مدل ارائه شده است که در مدل اول گلوله ها به صورت دستی و به تنهایی درون جان لوله قرار گرفته و سپس سلاح مسلح می شود .
البته این شیوه قدری وقت گیر بوده و باعث هدر رفت زمان می شود . در مدل دیگر این سلاح از خشاب 5 تیر بهره گرفته می شود که باعث می شود تا زمان کمتری برای گلوله گذاری طی شود. این سلاح با وزنی در حدود 12 کیلوگرم و طول بیش از 1 متر و 30 سانتی متر یک انتخاب مناسب برای نبردهای هزاره جدید به حساب می آید . 
تک تاب
اما سلاح دیگری که طی سالهای اخیر در دست نیروهای مسلح کشورمان دیده می شود نمونه ای بسیار قدرتمند تر و تواناتر از مدل 12و7 میلی متری فوق است .
سلاح تک تیرانداز « تک تاب » یک سلاح 20 میلی متری است که می تواند بر علیه اهداف بسیاری از جمله خودروهای زرهی، بالگردها، سنگرهای تقویت شده و البته نفرات دشمن در بردهای فراتر از 2000 متر مورد استفاده قرار بگیرد . 
سلاح مورد نظر وزنی در حدود 22 کیلوگرم دارد که به نوعی حمل و استفاده از آن را تا حدودی مشکل کرده و به نظر می رسد که کاربران آن باید نیروهای ورزیده ای به مانند پرسنل تیپ 65 نزاجا و نفرات یگان «صابرین« نیروی زمینی سپاه باشند. توجه داشته باشید که سلاحی مثل «تک تاب» با توجه به کالیبر خود یک « توپ» به حساب می آید و بر اساس رده بندی جهانی از گروه سلاح های انفرادی خارج می شود .
در تصاویر موجود دوربینی بر روی تک تاب نصب نشده است اما می توان ریل مخصوص نصب را بر روی این سلاح مشاهده کرد. نگاهی به تصویر مربوط به گلوله 7.12 و 20 میلی متری که در بالا آمده است می تواند تا حدی به شما کمک کند تا متوجه شوید که قدرت تخریبی «تک تاب» در چه اندازه ای خواهد بود .
باید توجه داشت در چند سال اخیر که واژه ای با عنوان «نبرد نامتقارن» بارها از زبان فرماندهان نیروهای مسلح ایران شنیده شده است، حوزه پیاده نظام ایده آل ترین بخش و رسته برای اجرای این تاکتیک به حساب می آید. در سالهای اخیر دستاوردهایی مثل موشک دوش پرتاب میثاق، موشک ضد تانک دهلاویه و البته این سلاح های تک تیرانداز جدید با برد بالای 5.1 کیلومتر همگی نشان از یک جهت گیری واضح و مشخص در صنایع دفاعی ایران دارد .
تاکتیک نبرد نامتقارن در رسته پیاده بر دسته های عملیاتی کوچک با توانایی تحرک بالا تاکید دارد . گستره وسیع ایران و داشتن شرایط مختلف جغرافیایی مکان هایی ایده آل برای انجام این گونه تاکتیک ها به شمار می روند .
گروهی که به این مجموعه از تسلیحات مجهز شده باشد می تواند با گستره متنوعی از تهدیدات شامل انواع بالگردها، تانکها و خودروهای زرهی و همچنین نیروهای پیاده دشمن در فواصل دور درگیر شود. تجربه استفاده از تک تیراندازها در جنگهای گذشته بارها استفاده شده و موفقیت آمیز بوده است. شاید بتوان برای مثال به نبرد استالینگراد و حضور تک تیراندازهای نخبه روسی مثل «واسیلی زایتسزف» اشاره کرد که در مدتی در حدود 1 سال به تنهایی بیش از 200 سرباز آلمانی را از بین برده و نقش مهمی را در پیروزی شوروی در این نبرد ایفا کرد .
ذکر این نکته در انتها خالی از لطف نیست که یک تک تیرانداز خوب، با آموزش و سلاحی مناسب می تواند اثر روانی بسیار مخربی را بر روی دشمن ایجاد کرده و در نهایت با تعدادی شلیک مناسب خط سیر یک نبرد و در نهایت یک جنگ را تغییر دهد .

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/16ساعــت 8:42 صبح تــوسط عباس | نظر
پس لرزه های بازداشت اخلالگران ،بازار گیج ارز؛

بسمه تعالی

پس لرزه های بازداشت اخلالگران بازار گیج ارز؛

همه فروشنده اند

همزمان با دستگیری اخلالگران بازار ارز، قیمت دلار همچنان رو به کاهش است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی کیهان، دیروز بازار ارز علاوه بر کاهش قیمت ها با سردرگمی و گیجی دلالان نیز همراه بود، زیرا قیمت های متفاوتی برای دلار از سوی صرافی ها همراه بود که از 2500 تا 2700 تومان نوسان داشت.
یکی از دلالان در گفت وگو با خبرنگار کیهان که از او پرسید قیمت دلار امروز چند است؟ گفت: تا این ساعت (5/11) صبح هنوز قیمت ها به دست نیامده و بازار گیج است.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/16ساعــت 8:33 صبح تــوسط عباس | نظر
رشد قاچاق دلیل عمده افزایش نرخ ارز

رئیس شورای رقابت اعلام کرد
رشد قاچاق دلیل عمده افزایش نرخ ارز

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بیشترین تقاضای ارز برای قاچاق کالا به داخل کشور است، گفت: تقویت تولیدات با کیفیت و کمیت بالا قطعاً از نوسانات و التهابات ارزی می کاهد.
جمشید پژویان در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به التهابات اخیر بازار ارز و تأثیر آن بر مدیریت کلان اقتصادی کشور، اظهار داشت: بدیهی است تحریم های نفتی و بانک مرکزی ایران تا حدودی بر اقتصاد مؤثر بوده اما نوسانات افزایشی نرخ ارز پیش از اعمال این تحریم ها آغاز شد.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/16ساعــت 8:27 صبح تــوسط عباس | نظر
ماشه ترور چگونه چکانده شد؟

بسمه تعالی

ماشه ترور چگونه چکانده شد؟ (یادداشت روز)

اتفاقات ناگواری که در مرز سیاست و اقتصاد ما می گذرد، تصادفی نیست اما طبیعی هم نیست. تصادفی نیست به این معنا که دارای علل و عوامل است و طبیعی نیست بدین معنا که در شرایط عادی و معمولی، زمینه وقوع ندارد. به عبارت دیگر نوعی دستکاری وجود دارد که موجب اخلال و اختلال می شود. در عین حال به نحوی دستکاری می شود که طبیعی و درونی و بومی جلوه کند. در این صورت نه تنها روند عادی و آرام و با ثبات امور اقتصادی و سیاسی دچار چالش می شود، بلکه در کنار آن، بستر مجادله و بگو مگو و پرخاشگری و منازعه هم فراهم می آید. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/16ساعــت 8:11 صبح تــوسط عباس | نظر
بازداشت دیرهنگام 16 اخلالگر بازار ارز

بسمه تعالی

بازداشت دیرهنگام 16 اخلالگر بازار ارز

در پی نوسانات بازار ارز و التهابات اقتصادی ناشی از آن، براساس شواهد و قرائن قابل پیش بینی بود که دست هایی در کار است تا آرامش به بازار ارز بازنگردد و حاشیه امنی برای اخلالگران و سودجویان و رانت خواران باشد. اما روز پنج شنبه دادستانی عمومی و انقلاب تهران از بازداشت 16 نفر از عوامل عمده اختلالات ارزی خبر داد.
براساس اعلام دادستانی تهران 16 نفر از عوامل عمده اختلالات ارزی که با استفاده از فضای ناشی از جنگ روانی دشمن و با کمک جریانات شایعه پراکن داخلی و خارجی و تبانی با یکدیگر موجبات تشدید شرایط پیش آمده در بازار ارز را فراهم کرده بودند دستگیر شدند.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 91/7/15ساعــت 9:8 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4      >